Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Som rubriken säger så söker jag blåsljud. Typ samma slags blåsljud som spelas i "You can call me Al" med Paul Simon. (några minuter in i låten. Samma melodi som låten börjar med). Typ "mindre orkester".

Jag är ingen klaviatursnubbe, så jag kanske missar en del info ni kanske behöver för att kunna hjälpa mig? 🙂

Om ni inte har något sådär på rak arm, kanske nåt liknande?

Helst någon gratissynt. tack på förhand / adama

Annons
Postat

Kick Ass Brass kanske är något...?

Arturia Brass har inte fått så bra kritik (men påstås vara riktigt trevligt om man använder ett blåsmunstycke och spelar med, i stället för att spela enbart med klaviaturen), men du kan ju titta på det också.

Postat

Tyvärr så är väl just brassljud det som är svårast att hitta som låter verkligt, ärligt talat så har jag aldrig hört nåt som varit fanstiskt bra men jag kommer att följa tråden o se vad för förslag ni har 😉

• 1 månad senare...
Postat

Edirol Orchestral funkar helt ok. En bra plugg där du får en hel symfoniorkester med blås och hela faderullan. Extra bra är att inom varje kategori spelar instrumenten med olika klang ex:

Trumpet Section 1 är "normal", spelar du med velocity 127 på alla toner så låter det hårt, velocity 80 spelar dom mjukt.

Trumpet Section 2 är "aningen vassare" med samma velocity mönster, dvs 127 ger hårdare karaktär än 80 osv osv..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.