hackeman Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 (redigerat) Den här videon var lite kul... 😛 Cartel bygger beat med Cubase SX, Battery och Hypersonic: http://malefactor.org/beatmakingvideos/Cartel.wmv Lägg märke till saker som: - vilken skärmupplösning han använder - vilket ljudkort han använder - hur han slår i minnestaket - hur han mixar volymnivåer - hur han stavar till choir - hur han skiter i och spara - etc etc... Ljudkortet var nog f-n det roligaste. Redigerat 24 juli 2006 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 HAHAHAHAHAAHAH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 jag klarade bara av att hör 32st: "yoknow-what-i'm-saying" 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Den var för jobbig att kolla klart på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 jo, detta var ju gulligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Soundblaster Audigy 2? Top of the line! :-) Usch vad jobbig han var att lyssna på! Om han ändå kunde snyta sej då, istället för att sitta och snörvla sådär. Och sätta sej upp ordentligt istället för att halvligga som en säck potatis så man kanske kunde urskilja lite mer av hans usla engelska. Tss.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 24 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2006 Soundblaster Audigy 2? Top of the line! :-) Hehe, visst är det underbart. ☺️ Likaså att han kör 640x480 i upplösning. Här snackar vi lågbudget. 😑 Rätt kul också att han inte alls använder mixern, utan styr alla volymnivåer genom att sätta velocity i edit mode per pattern. Inget fel med det, bara lite lustigt. 😮 Han håller förresten käften lite längre fram, det där dryga tugget är bara i början. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Likaså att han kör 640x480 i upplösning. Här snackar vi lågbudget. Det kan ju iofs bero på att han ville få ner upplösningen på filmfilen han skapade, för att på så vis få ner storleken på den. Jag orkade inte titta färdigt på den. Såg bara hälften om jag ska vara ärlig. Det vore toppen med nått liknande från nån här på studio-forumet, och då med förhoppningsvis högre klass! :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodil Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Det vore toppen med nått liknande från nån här på studio-forumet, och då med förhoppningsvis högre klass! :-) Instämmer, skulle vara riktigt häftigt. En chans att lära sig lite mer. 🙂 Do it! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Underbar post...men jag gillar det ändå...visst är det enkelt men han får ju till ett beat som borde fungera...skulle kunna höra det om bara inte ljudupptagningen var så dålig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Dessvärre (?) så funkar inte ljudet (windows media, who could have guessed?), men det jag hör låter mest som nån som sitter och prövar igenom ljud på sin nya keyboard. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zofo Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Underbart! Snacka om att jobba på instinkt! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Vad är det med hans ljudkort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 25 juli 2006 Dela Postat 25 juli 2006 Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 🙂🙁 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 25 juli 2006 Dela Postat 25 juli 2006 (redigerat) Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 🙂🙂 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Man kan göra en hel del med Cubase SX, Battery & Hypersonic med ett "leksakskort" i väntan på ett "bra ljudkort". 😎 Kunde lagt pengarna på en pedagogik-/retorikkurs istället 🙁 EDIT: Kul video iaf 😄 Redigerat 25 juli 2006 av Matthew L Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marc Postat 25 juli 2006 Dela Postat 25 juli 2006 Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 🙂🙂 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Inga fördomar men min instinkt säger att han inte har köpt varken program eller vst 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Loffy Postat 25 juli 2006 Dela Postat 25 juli 2006 Bra för mig som inte gillar att läsa manualer. Finns det fler? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 25 juli 2006 Dela Postat 25 juli 2006 Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😮😆 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Kan man se om det är crackat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 26 juli 2006 Dela Postat 26 juli 2006 Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😄😉 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Kan man se om det är crackat? Det kan man kanske men vem orkar bry sig 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 26 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 26 juli 2006 Bra för mig som inte gillar att läsa manualer. Finns det fler? http://malefactor.org/beatmakingvideos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 26 juli 2006 Dela Postat 26 juli 2006 (redigerat) Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😮🙂 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Kan man se om det är crackat? Det kan man kanske men vem orkar bry sig 😮 Skulle vara kul, för det är många som har tagit ett kort på sina hemstudior med ett cubasefönster uppe. Edit: Alltså att de avslöjar sig själva. Redigerat 26 juli 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 26 juli 2006 Dela Postat 26 juli 2006 (redigerat) Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 🙂😄 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmärkt! Edit: Han spelar ju ändå inte in nånting, så då kvittar det ju Redigerat 26 juli 2006 av kallemio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 26 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 26 juli 2006 Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😄😉 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmärkt! Edit: Han spelar ju ändå inte in nånting, så då kvittar det ju Jooo, men ljudkortets kvalitet spelar ju även roll vid uppspelning/mixdown. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 26 juli 2006 Dela Postat 26 juli 2006 Vad är det med hans ljudkort? Det är väl ett leksakskort men han har ju köpt SX, Battery o Hypersonic så han kanske inte har råd med ett bättre ljudkort? 😄😉 Iofs så kanske han skulle lagt pengarna på ett bra ljudkort först o sen sparat ihop till dyrare program! Jag sitter med ett inbyggt SoundMax och det funkar alldeles utmärkt! Edit: Han spelar ju ändå inte in nånting, så då kvittar det ju Jooo, men ljudkortets kvalitet spelar ju även roll vid uppspelning/mixdown. 🙂 Vet iofs inte vad soundmax är men idag hittar man bra beggade kort för 600-1000:- så det finns inte ens nån ekonomisk anledning till att inte ha ett kort dedikerat för ljudinspelning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 26 juli 2006 Dela Postat 26 juli 2006 (redigerat) Hmm, är det bara jag som insett att det här är fejk? Det måste det ju bara vara - så här fel kan ju inte något vara utan att vara fejk, alltså inspelat som en parodi. Allt från att han har lågt med minne till allt annat som händer... 🙂 Redigerat 26 juli 2006 av Hellpig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 26 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 26 juli 2006 Hmm, är det bara jag som insett att det här är fejk? Det måste det ju bara vara - så här fel kan ju inte något vara utan att vara fejk, alltså inspelat som en parodi. Allt från att han har lågt med minne till allt annat som händer... 🙂 Jag sätter emot. Slår vad om att det INTE är fejk. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 26 juli 2006 Dela Postat 26 juli 2006 Hmm, är det bara jag som insett att det här är fejk? Det måste det ju bara vara - så här fel kan ju inte något vara utan att vara fejk, alltså inspelat som en parodi. Allt från att han har lågt med minne till allt annat som händer... 😉 Humm, aningens small humor isåfall va? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 26 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 26 juli 2006 Hmm, är det bara jag som insett att det här är fejk? Det måste det ju bara vara - så här fel kan ju inte något vara utan att vara fejk, alltså inspelat som en parodi. Allt från att han har lågt med minne till allt annat som händer... 😄 Humm, aningens small humor isåfall va? 😉 Jag menar inte att märka ord, men du menar "smal" va? Inte "liten"? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 26 juli 2006 Dela Postat 26 juli 2006 Ups, menade "smal" ja. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.