Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är nybörjare på Sonar 3. Har Studios 6-mån provversion. När jag skall provlyssna på en ljudfil innan jag importerar den i Sonar, låter ej Mediaspelaren i XP. Om Sonar ej är öppet fungerar mediaspelaren som den ska. Tar Sonar över på ngt sätt? Hjälp!!

Annons
Postat

Troligen tar det över. De flesta ljuddrivrutiner tillåter bara en klient åt gången, ett fåtal klarar flera klienter på samma gång.

Tr.

Postat (redigerat)

Jag kan inget om Sonar (har inte en sett det), men du kan ju kolla i "settings" eller liknande (det borde finnas någonstans) och leta efter något i stil med "Release driver in background" "Release audio hardware in background" eller något sådant, som helt enkelt "släpper" drivrutinerna när du växlar till ett annat program.

Lycka till

Redigerat av Andreas L
  • 3 veckor senare...
Postat

Tack för alla svar!

Jag kör med ASIO. Har kryssat i " Share drivers with other programs". Problemet

kvarstår.

• 1 månad senare...
kasman (oregistrerad)
Postat

För mig var det tvärtom, Gick inte att spela något i mediaspelaren om inte sonar var öppet?

Hjälpte dock att intallera uppdaterade drivrutiner till ljudkortet, prova det.

Postat
fnissade sålunda lite åt Cubase ägarna som var tvugna att stänga av hela Cubase för att lyssna på något i Winamp.

Ehem.. Jag brukar ha Cubase igång samtidigt som Synthedit och WinAmp. Vill jag så kan jag även dra igång Media Player och Media Player Classic samtidigt, men det är sällan jag brukar behöva det 😆

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.