alu Postat 27 juni 2004 Postat 27 juni 2004 Hej! Är nybörjare på Sonar 3. Har Studios 6-mån provversion. När jag skall provlyssna på en ljudfil innan jag importerar den i Sonar, låter ej Mediaspelaren i XP. Om Sonar ej är öppet fungerar mediaspelaren som den ska. Tar Sonar över på ngt sätt? Hjälp!!
trombonisten Postat 27 juni 2004 Postat 27 juni 2004 Troligen tar det över. De flesta ljuddrivrutiner tillåter bara en klient åt gången, ett fåtal klarar flera klienter på samma gång. Tr.
Andreas L Postat 27 juni 2004 Postat 27 juni 2004 (redigerat) Jag kan inget om Sonar (har inte en sett det), men du kan ju kolla i "settings" eller liknande (det borde finnas någonstans) och leta efter något i stil med "Release driver in background" "Release audio hardware in background" eller något sådant, som helt enkelt "släpper" drivrutinerna när du växlar till ett annat program. Lycka till Redigerat 27 juni 2004 av Andreas L
P3t3r Postat 29 juni 2004 Postat 29 juni 2004 Prova Options -> Audio -> Advanced; markera "Share Drivers With Other Programs".
alu Postat 18 juli 2004 Trådstartare Postat 18 juli 2004 Tack för alla svar! Jag kör med ASIO. Har kryssat i " Share drivers with other programs". Problemet kvarstår.
kasman (oregistrerad) Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 För mig var det tvärtom, Gick inte att spela något i mediaspelaren om inte sonar var öppet? Hjälpte dock att intallera uppdaterade drivrutiner till ljudkortet, prova det.
Fredster Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 Jag tror att allting beror på drivrutinen faktiskt! Leta efter uppdateringar.
Majken Postat 15 september 2004 Postat 15 september 2004 fnissade sålunda lite åt Cubase ägarna som var tvugna att stänga av hela Cubase för att lyssna på något i Winamp. Ehem.. Jag brukar ha Cubase igång samtidigt som Synthedit och WinAmp. Vill jag så kan jag även dra igång Media Player och Media Player Classic samtidigt, men det är sällan jag brukar behöva det 😆 /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.