Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Kan jag på något sätt sampla ljud från ett film-klipp (oftast .avi) genom att använda tex. Wavelab eller likande. Går inte att öppna filändelsen .avi i Wavelab på det vanliga sättet så jag är tveksam.

Har tidigare använt mig av kassa program som spelar in i real-time allt ljud på datorn. Av någon anledning kan jag inte använda sånna program längre efter byte av ljudkort. (Böt till Audiophile 2496 från mitt gamla integrerade ljudkort på moderkortet).

Finns det något program som gör att man kan sno delar av ljudspåret på ett filmklipp?

Annons
Postat

Tackar. Men finns det inget som är gratis. Kan inte ens testa och se om det jag vill ha det till funkar i deras test-version.

Söker dock helst ett program som gör att man kan öppna avi-filer som ljudfiler on-the-fly istället för att "separera" dem först.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.