Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

jag har ett par Phonic p8a ca 4000:- per par

kanon stereoseparation...e toknöjd , mixarna funkar...

helt klart värt att titta på....

Postat

jag har ett par Tannoy system 600, och ett Quad 303s steg..

det är jag kannon nöjd med! det är bättre att satsa på ett par passiva monitorer, för då har du bättre möjligheter att kunna uppgradera osv.

du kan få ett par system 600 begagnade för ca: 2500:-

Postat

Tycker inte det spelar nån roll om dom kostar 3000 eller 10000. Huvud saken är att dom presenterar ett sound som du anser är "rätt".

Själv tycker jag att ett "in-your-face" sound med mycket närvaro är gött. Mina monitorer (Alesis Monitor One MK2) gör absolut inte detta (ok, visserligen passiva men ändå) och det gör dom helt värdelösa för mej (även om dom var kända för att vara väldigt jämna i sitt återgivande).

Hela tiden försöker jag kompensera för denna saknad vilket ger dåliga mixar.

Så... strunta i prislappen & hitta nåt som låter bra för Dej. :rolleyes:

Postat (redigerat)

Det är väl ingen hemlis vad jag gillar för några monitorer... :rolleyes:

Jag har inte hunnit lyssna på de nya A7 ännu, men med tanke på att de kommer från ADAM, så tvivlar jag inte en sekund på att de låter mycket bra.

De har ju gjort baskonen i ett nytt material (Rohacell/Kevlar), som gör den väldigt detaljerad. Till detta deras härliga banddiskant, som ger en suveränt bra detaljupplösning och en stor sweetspot, så kan det knappast bli annat än succé. 😄 Med ett listpris på 8990:-/par, så ligger de bra till, helt klart. 😎

Annars kan du också kolla på ett par demomodeller (ARTist och ANF-10) som jag släpper billigt i samband med lite omorganisation. Mer om detta på hemsidan... 😏

Redigerat av Claes
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Begagnade Genelec.

Postat

Ah, ännu en upplyst kille. 😄

Håller absolut med dig Mr.Vogel.

Men även vanliga pi P och resterande ur Inos sortiment.

Postat

Herrar Vogel och Omni, ni är helt klart upplysta,vilka är ni i verkligheten,skicka gärna ett pm/mail,jag har nyligen varit på besök hos Öhman och lyssnat på både piP/pi60 och hans större system inför en uppgradering av min lyssning,valet står mellan att spendera 20.000:- eller 45.000:- ni vet säkert vad det handlar om... 🙂🙂🙂

Postat

Jamen vaffan är det du ? !

😎

🙂

Klickade just på din studiolänk och då trillade poletten ner.

Vi har ju träffats - du köpte min Oud.

Trevligt att stöta på dig här.

Angående dina kommande utgifter -

Min röst går till de vanliga pi60 - och lägg resterande stålar på bra slutsteg och lite akustiska åtgärder. Det knäcker de flesta större studios i sverige.

Men visst - har du råd med signature så varför inte.

Synnerligen porriga monitorer.

Dräggel, dräggel...

Ha det gött i värmen 😄

Mvh Omni

Postat

Aha aha,jag misstänkte att det var du Mr.L...... 😆

Jodå-det var en otroligt imponerande dag hos ingenjörn för 2 veckor sedan,med både musik och film och intressanta diskussioner,enligt honom är proportionerna på mitt nya kontrollrum de mest ultimata man kan önska sig ur aukustiska synpynkter (jag hade med mig en detaljerad ritning hemifrån)-gissa om man blir glad,kommer endast att behövas några smärre justeringar och dämpområden för att rummet skall bli tipp topp med hans burkar...tjolahopp!!!

😄😎😎

Postat
Herrar Vogel och Omni, ni är helt klart upplysta,vilka är ni i verkligheten,skicka gärna ett pm/mail,jag har nyligen varit på besök hos Öhman och lyssnat på både piP/pi60 och hans större system inför en uppgradering av min lyssning,valet står mellan att spendera 20.000:- eller 45.000:- ni vet säkert vad det handlar om... 😆😉😉

Kan du vänta ett litet tag, så...vänta ett tag. Det kommer en grej snart som du inte vill missa.

Jag är inte alls anonym annars. Henrik Vogel, ägare till Helter Skelter studio, delägare i RECORDISTA! pro audio, frilansskribent för bl.a MM. henrik@recordista.com om det skulle vara något.

Hälsningar

/Henrik

Postat

Köp ett par beggagnade Event 20/20 bas, finns för runt 5-6 kKr, annars säljs de nya för runt 10 kKr, köper du beg får du pengar över till en sub vilket är bra till i princip alla monitorer om man vill höra ända ner i botten (om man inte har monitorer med typ 15" basar). Jag har Event 20/20p och är riktigt nöjd, de är något billigare, tycker de låter mycket bättre än ett par 1029:or som går loss för samma pengar...

Postat

Genelec 8020A låter otroligt bra...

Personligen kör jag med KRK Rokit 5 som jag är väldigt nöjd med, särskilt med tanke på det låga priset, 4000:-. :rolleyes: KRK's dyrare modeller lär ju inte vara sämre för den delen heller...

Event TR-5 och Event TR-8 har jag inte lyssnat på men jag vet att de som har lyssnat på dem gillar dem starkt. =)

Lycka till med ditt val och lyssna noga i musikaffären innan du bestämmer dig!

.Viktor

Postat (redigerat)

Mitt bud ligger på Genelec 8030 och en sub..

Dom må vara små men med subben så tycker jag att dom gott och väl presterar enligt

förväntning.Skulle ändock inte kunnna ha större i den rum jag sitter i nu.

Så det kan vara något att tänka på , Hur stort ditt rum är och anpassa lite efter det ?.

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.