Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: No Time For A Deal

ARTIST/GRUPP: B@kon

GENRE: Pop / Rock

LÅTLÄNGD: 1:01

KOMPOSITÖR: B@kon

PRODUCENT: B@kon

EV. MEDVERKANDE: B@kon

INSPELNINGSÅR: 2006-07-21

FORMAT: MP3

STORLEK: 1.4 MB

STATUS: Skiss

Har aldrig hållt med inspelning seriöst men tänkte lära mig nu, och innan jag sätter mig och spelar in och gör seriöst, vill jag gärna att ni delar med er hur man gör för att få ett bra ljud, och får bort det grötiga som jag tycker finns nu.

Tacksam för svar 😆

No_Time_For_A_Deal.mp3

Redigerat av B@kon
Annons
Postat (redigerat)

Någon måste väl ha något att tycka om detta? 😏

Redigerat av B@kon
Postat

Har väntat hela kvällen nu på att få svar :rolleyes:

Vill ju få veta.

Satto och lekte med hmm vad heter den... Q?

Tog bort lite bas från gitarren, vart bättre då iaf :rolleyes:

Säg gärna något mer.

Postat
Har väntat hela kvällen nu på att få svar 😎

Vill ju få veta.

Satto och lekte med hmm vad heter den... Q?

Tog bort lite bas från gitarren, vart bättre då iaf 🙂

Säg gärna något mer.

nu är jag inte nån hejjare på mixning själv. plus att jag bara har lyssnat på låten i min laptophögtalare. Så jag kan bara utgå från vad jag hörde där.

Gitarren var väldigt vass, lät mer som en motorsåg. Solot lät dock mer okej ljudmässigt. Ingen bas hördes heller. Trummorna lät okej trots att de var lite låga.

Sången lät faktiskt bra.

Låten var rätt skön åxå...

Ska lyssna igen i lite bättre högtalare när jag orkar förflytta mig från vardagsrummet in till studion:)

Postat

Ja gitarren kanske är vass. ska kolla detta.

Att du inte hörde basen tror jag ligger i dina högtalare 😉

tycker att den ligger lite högt här tom. Dock har jag inte vant mig vid monitorerna,

så det kan lika gärna vara som du säger.

Roligt att du gillade låten 😆

Ska göra en riktig inspelning snart, utan undanflykter 😉

Postat

he he jag är ju ingen gitarrspelare... så ta det som du vill.

Trummorna låter bra och skall upp lite. Gitarren låter lite luddig jämfört med trummorna som är klara i klangen det gör att de inte hänger ihop riktigt i ljudbilden.

Jag tror också att du behöver variera gitarrspelet lite. Introt kan du ju ha och sedan när versen kommer så dämpar du strängarna lite så låten får lite mer dynamik mellan de olika delarna. 0.40-0.44 spelar gitarren bra ihop med trummorna, lite av det vill jag ha i de andra delarna, alltså att det blir en helhet av de olika delarna och de är beroende av varandra.

Jag tror att låten skall höjas något tonsteg så kommer rösten fram bättre.

Melodin i versen har potential.

Det är bara att jobba på 🙂

Postat

Nu lyssnade jag igen. i lite bättre högtalare än innan.

Basen kom fram lite mer nu, även om den inte var såvärst framträdande och saknade tryck.

Är själv gitarrist, men håller med föregående talare om att du kunde dämpa (Palm Muta) lite under versen. Dock ska du nog jobba lite mer med gitarrljudet. Har du dubbat dem? kompressor?

Snygg tanke med pinch-harmonicserna, även om det låter skumt med denna mix. Blir nog mkt bättre när du fått ihop mixen.

Solot passar bra o har rätt schysst men samtidigt "skitigt" ljud som jag tycker passar in.

Trummorna är bra, även om de är låga i mixen.

Sången är åxå bra, dock låter det lite gnälligt, testa & transponera låten nåra hack som ngn annan påpekade för att få upp sången och på så sätt få mer tryck i den.

Sen ligger nivån(volymen) på hela låten på tok för lågt.

Ta mina synpunkter med en nypa salt, då jag inte är så bra på att mixa själv. Säger bara vad jag hör och tycker.

JObbba på, du är på rätt spår iaf.. du kan få en riktigt schysst låt utav detta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.