Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Har införskaffat Cubasis VST 5.0 och har ett M-audio Audiophile USB kort. Maskinen jag kör på för tillfället är en P4 3.0Ghz, 512 MB, WinXP home.

Jag spelar in i 24 bit 48000.

Använder Groove agent som trummaskin.

Jo, har lagt ett simpelt komp med trummaskinen och spelat in gitarr. Allt fungerar utmärkt och timingen låter bra. Problemet uppstår när jag vill lägga kompressor på gitarren med VST dynamics pluggen, som följer med Cubasis. Jag lägger den som insert-effekt på gitarrkanalen och vips, gitarren kommer helt ur timingen. Den blir något fördröjd, vilket gör att det låter illa med trummorna.

Hur ska man kunna använda pluggarna när de ballar ur så, några förslag? Kör medium latency i M-audio drivrutinen och kör enligt vad "detect buffer size" kom fram till i Cubasis, dvs. out: 5424 och in 5952.

Snälla, hjälp mig så att jag kan använda lite effekter.

Martin 😉

Annons
Postat (redigerat)

Om jag inte kommer ihåg fel, så fungerar inte delay compensation för just den inbyggda kompressorn i programmet du har. Om du kör med en annan plugin tror jag att det fungerar bättre...

Enda sättet annars, är att ställa in en negativ delay på ditt gitarrspår, så att du får ihop det.

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.