Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej hej hallå!

Jag har införskaffat Colossus och laddat hem DFD-extension härifrån. Att unzippa filen jag får hem går kalasbra men när jag ska försöka köra installationsfilen jag då får stöter jag, eller snarare OS X, på patrull. Jag kör version 10.3.9 och det vägrar känna igen filen jag frenetiskt sitter och dubbelklickar på. Jag får upp en ruta där det ber mig att välja ett program att köra den mystiska filen med.

Detta är skumt. Jag har mailat supporten på Soundsonline och de har skickat installationsfiler som de själva har prövat och verifierat. Slutsats: Det är något fishy med mitt operativ.

Filen som jag försöker köra tittuleras som "Unix-körbar-fil" under info och dess ikon är en svart rektangel med grön text uppe i vänstra hörnet, där det står "exec".

Är det någon som har ett hum om vad som är fel och vad jag bör göra? "Format C:" är en klassiker från PC-tiden men jag hade tänkt slippa göra något liknande nu.

Redigerat av Pluffo
Annons
Postat

Jag kör redan Stuffit och har dessutom fått en unzippad version av supporten....Men vi kan ändå pröva...

Du har fått PM.

Postat

Fråga kolon

Får du ut två stycken filer när du unzippar paketet? Jag fick en på 400kb av dig och en annan på 700kb. Jag har bara den på 700kb och det är den jag beskrev. Den andra ( 400kb ) anges bara som program och har en ikon med papper, penna, linjal och pensel. När jag klickar på den animeras ikonen som när ett program startar men i övrigt så händer nada. Här får jag inte ens upp något meddelande från operativet.

Knasigt. Way knasigt!

Postat (redigerat)

Tack så mycket...Jag tror jag fick lite klarhet i det här nu.

Jag tänkte inte på att jag har lagt in en DFD-extension till Kompakt-player förrut när jag hade installerat EWQLSO Silver...Så jag hade redan alla de filer som du visade hade lagts in i dina mappar på rätt plats.

Jag vet fortfarande inte exakt vad som är problemet och varför jag inte kunde installera det hela. I stort sett alla dina filer har andra ikoner än mina filer, så jag antar att mitt operativ har blivit skadeskjutet på något sätt. Nåväl...Det verkar som om jag klarar mig för tillfället i alla fall. Får bli en omformatering eller något senare i tiden.

Tack så jättemycket för hjälpen, KillwithSkill. Nu kan jag släppa det här och återgå till att skapa ( eller...hrmm...hänga på forumet 😉 ).

Redigerat av Pluffo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.