Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nån som är en jäkel på trådlöst? 😄

Har en -D-Link 624 + och en Fujitsu-Simens Life book lap top.

Vad jag kan se så ska den ha inbyggt tråd.löst kort isig.

Fungerar dessa tillsammans eller måste jag ha ett D-Link kort i laptopen ? 🙂

Annons
Postat

Jag har precis strulat lite med det där. Det skall funka fint med det inbygga.

Har du redan köpt det och har problem eller funderar du på det.

Dock köpte jag en Belink eftersom det var rea på det på ONOFF och snubben som jobbade där tyckte dom var bättre, men vad vet han? 😄

Postat (redigerat)

Jag köpte det för längesen.Fick ingen ordning på det.Blev förbannad 🙂

Man tycker ju & önskar att det ska funka med en gång,men det gör det tydligen inte 😄

Läser man lite på nätet om denna 624+ så är folk förbannade.Många tycker D-Link överhuvudtaget inte är bra.Jag ringde till support för ett år sen,det låter som dom sitter & rullar tummar 🙁 när man pratar med dom.Jag ska slåss lite med detta ikväll på min födelsedag 😛

Redigerat av fogden2000
Postat (redigerat)

Det största problemet är att Windows i Lifebooken inte gillar osignerade prgram ....bara det ställer till problem från början. 🙂

Jag har en trådlös usb-adapter D-Link DWL-G122 är den bättre tro? eller ska jag använda det tr lö nät verkskortet i LifeBooke´n ?? 😄

Redigerat av fogden2000
Postat
Det största problemet är att Windows i Lifebooken inte gillar osignerade prgram ....bara det ställer till problem från början. 😄

Brukar inte vara något problem.

Vad är det för program med till D-linken.

Trådlösa routers brukar egentligen inte ha något speciellt program.

Däremot kanske du borde uppdatera det trådlösa kortet i din dator med nya drivrutiner.

Postat (redigerat)
Det största problemet är att  Windows i Lifebooken inte gillar osignerade prgram ....bara det ställer till problem från början. 😄

Brukar inte vara något problem.

Vad är det för program med till D-linken.

Trådlösa routers brukar egentligen inte ha något speciellt program.

Däremot kanske du borde uppdatera det trådlösa kortet i din dator med nya drivrutiner.

Ja just de ja. Jag ska börja med det Hans .Tack

Programmet heter AirPlus G+

Redigerat av fogden2000
Postat

D-Link=SAAB!

(Sälj Aset Annars Byt)

Jag hade en 624+ tidigare och sämre skit får man leta efter. Dålig konnetivitet, skumma omstarter, hade den inne på byte och firmware uppgraderingar och inget funka. Så dumpa skiten och tjacka en Netgear MIMO. Hur stabil som helst.

Postat
Det största problemet är att  Windows i Lifebooken inte gillar osignerade prgram ....bara det ställer till problem från början. ☺️

Jag har en trådlös usb-adapter D-Link DWL-G122 är den bättre tro? eller ska jag använda det tr lö nät verkskortet i LifeBooke´n ??  😑

Vad är det för program som är osignat? Om det är drivrutinerna till det inbyggda WLAN-kortet i Lifebooken som är osignade då har det inget o göra med D-Link routern. Det enda du ser av routern på klienten är om du surfar in på den via http://192.168.0.1.

Om du nu verkligen har inbyggt WLAN är det bättre du använder det än nån extern USB-WLAN-plug.

Postat

Gör som Hackeman säger så kommer det att funka finfint! 😳

Jag har själv en Dlink-512 trådlös router och brandvägg och den har bara fungerat.. Inga problem alls under 3 år. Jag har dock uppdaterat firmware på den men inte på grund av problem utan för att få bättre säkerhet (WEP/WPA)

Postat
Det största problemet är att  Windows i Lifebooken inte gillar osignerade prgram ....bara det ställer till problem från början. 😳

Jag har en trådlös usb-adapter D-Link DWL-G122 är den bättre tro? eller ska jag använda det tr lö nät verkskortet i LifeBooke´n ??  😄

Vad är det för program som är osignat? Om det är drivrutinerna till det inbyggda WLAN-kortet i Lifebooken som är osignade då har det inget o göra med D-Link routern. Det enda du ser av routern på klienten är om du surfar in på den via http://192.168.0.1.

Om du nu verkligen har inbyggt WLAN är det bättre du använder det än nån extern USB-WLAN-plug.

Det är när jag ska instalera driv rut. till DWL-G122 som det skiter sig. Det står "okänd enhet" 😳

Postat
Det största problemet är att  Windows i Lifebooken inte gillar osignerade prgram ....bara det ställer till problem från början. 😳

Jag har en trådlös usb-adapter D-Link DWL-G122 är den bättre tro? eller ska jag använda det tr lö nät verkskortet i LifeBooke´n ??  😄

Det är när jag ska instalera driv rut. till DWL-G122 som det skiter sig. Det står "okänd enhet" 😳

Var nånstans står detta? Och hur gör du när du försöker installera drivrutinen?

Har du testat att få laptopens interna WLAN att funka? Vet du vad det är för ett kort som sitter i ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.