Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fy f*n va brutalt!

Bästa jag har hört på länge!

Ministry och Nine inch nails framstår som gosedjur...

...djupt imponerad...

Det enda som jag kan tycka saknas är en något djupare bas... möjligen...

Bugar och tackar för en strålande demo!

Annons
Postat

Ja denna var snygg! Vet fortfarande inte vad bodymusic är. Känslan från detta är Cabarete voltaire, Psychic TV, Chrome, och andra husgudar från tidigt 80-tal.

Punk / new wave enligt mitt vokabulär? 😳

Postat

Häftig och bra låt! :rolleyes:

Var ju ett tag sedan man lyssnade på Skinny Puppy och dyl. men man minns ju varför nu.

Håller med om att sången borde upp ngt snäpp, är medveten om att det inte ska vara "Jim Reeves-mix", men lite mer röst så håller jag med Lundin om att det blir en killer!

Pysslar inte själv med sådan här musik men tycker att det borde finnas mer sånt här på forumet! 😆

(Och det ska absolut inte finnas med distade gitarrer el. andra "riktiga" instrument på en sån här låt!!)

/M

Postat

Jaru TUFFTUFFTUFF... fan va kul det blev. Smörigt 😄

Det har ju varit mcket tjat om sången; Ett förlag (det kan du ju testa på nästa låt om du vill), är ju att göra en Trent Reznor och lägga en prata-lågt-eller-viska- tagning ovanpå det hela, och mixa den tagningen högt. Kan bli spännande.

hursomhelst: Detta är svinbra. Och svinhårt!

tjing

Bengan

• 1 månad senare...
Postat
Fy f*n va brutalt!

Bästa jag har hört på länge!

Ministry och Nine inch nails framstår som gosedjur...

...djupt imponerad...

Det enda som jag kan tycka saknas är en något djupare bas... möjligen...

Bugar och tackar för en strålande demo!

TUSEN TACK:o)..jag förstår det där med basen, men nu har jag lixom bestämt att det får vara.

Postat

Ah, den här hade jag ju missat...

Brukar också ha lite svårt för tokdistad sång, men här funkar det faktiskt riktigt bra. 😕

Postat (redigerat)

PS. Om man ska ha en liten "synth-skola" här för alla som inte vet vad body är, så kommer det från EBM eller Electronic Body Music. -En term som myntades av belgiska legendarerna Front 242 i början på 80-talet. "Body" innebär alltså tung elektronisk dansmusik... 🙂

Den ursprungliga bodyn var alltså inte riktigt såhär ilsk och distad, utan det är en utveckling som jag nyligen sett ibland kallas för terror-ebm borta i USA... 😕

Det var ju förresten lite svammel om industri-genren för ett tag sedan också så jag kan väl passa på och besserwissra lite om det också när jag ändå håller på... 😛

"Industrial" är den engelska motsvarigheten till svenskans "synth"-genre, alltså en väldans övergripande term som kan innebära allt från Kraftwerk-blipp till tung distad råsynth a'la Wumpscut (eller varför inte Galazia 😉).

"Industri" är oftast mer experimentella saker som t.ex. Einstürzende Neubauten eller sånt som gavs ut på bolaget Cold Meat Industry...

Och "Industrirock" brukar man prata om när det gäller grupper som t.ex. Marilyn Manson eller Rammstein eller Peace Love & Pitbulls, som alltså blandar in distgitarrer i elektroniken.

😱

Edit: Så om ni vill höra på ursprunglig "body", kolla in t.ex. "Headhunter" av Front 242 eller "Murderous" av Nitzer Ebb... 🙂

Redigerat av android
Postat

Fattar inte varför jag inte lyssnat på denna tidigare. 😳 Hårt, smutsigt och bra. MEN, för mig förstör det ganska mycket att texten är just "stigma" eftersom det gör att jag hela tiden kommer att tänka på Ministrys "Stigmata" under låtens gång. Eftersom Ministry ligger ganska nära musikaliskt så blir det rätt störande.

I övrigt, tummen upp! 😳

Postat
Ja denna var snygg! Vet fortfarande inte vad bodymusic är. Känslan från detta är Cabarete voltaire, Psychic TV, Chrome, och andra husgudar från tidigt 80-tal.

Punk / new wave enligt mitt vokabulär?😉

Jag är ingen lärare, så du får använda vilket vokabulär du vill;o)Mitt huvudband spelar punk och punken och dess ideal ligger mig varmt om hjärtat så om det är punk för dig, så är det helt okej för mig:o)..Ja, Androids body-lektion förklarar ju oxå en hel del..

Var ju ett tag sedan man lyssnade på Skinny Puppy och dyl. men man minns ju varför nu.

Tack, tack..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.