Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt Cubase sx 3 signalmottagning la bara av när jag har en sångare över. Lite pinsamt 🙁

Hur som...signalen går in i i mixen, ser den lämna och gå in i datorn och sen tillbaka ut i i pa´t.

Men inga mätare i cubase rör sig, har inte pillat på några inställningar alls. Har bara två ingångar och spelar in mono, har provat båda.

Hur felsöker jag, jag vet att den lämnar mixen och går igenom ljudkortet emu 0404. Men hur ska det se ut i alla inställningar i cubase och steinbergs asio?

Annons
Postat

Tryck F4 för att kolla "vst connections" dvs ljudkortets in- och utgångar så att där är inställt rätt.

Kolla även under device setup->multirack och kolla så att ditt ljudkorts driver är aktiverat och inte "asio multimedia driver" eller "full duplex driver".

Kolla så att in- och utinställningarna för varje kanal oxå stämmer. Ett asio-test hade kanske oxå varit i sin ordning.

Slutligen om inget av ovanstående fungerar så ominstallera Cubase. 🙁

Lycka till

Mvh / djonas

Postat

Tack för hjälpen efter lite pillandes i det du skriver och några svordomar och omstarter fick jag det funka.

Kommer snart en ny demoinspelning 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.