Jump to content
Annons

Recommended Posts

warcraftiii (oregistrerad)
Postat

Jag vill lära mig att göra egna ljud i fl men vet inte hur man gör, Vet du så kan du väl göra en "guide" som svar 😛😄😎

Annons
Postat

Saxat ur forumreglerna (https://www.studio.se/index.php?showtopic=149):

så kallade dubbelpostningar i flera forum [är] inte tillåtna
Postat
Jag vill lära mig att göra egna ljud i fl men vet inte hur man gör, Vet du så kan du väl göra en "guide" som svar 🙂😄😛

Vad menar du med "Göra egna ljud" ? För att göra ett ljud behöver du en synth (Vst,Dxi). Där kan du sedan ratta fram ditt ljud. Kolla i mappen 3xosc, det är en lätt rattad synth. (Men bra är den inte)

Postat
Jag vill lära mig att göra egna ljud i fl men vet inte hur man gör, Vet du så kan du väl göra en "guide" som svar 🙂  😄  😛

Vad menar du med "Göra egna ljud" ? För att göra ett ljud behöver du en synth (Vst,Dxi). Där kan du sedan ratta fram ditt ljud. Kolla i mappen 3xosc, det är en lätt rattad synth. (Men bra är den inte)

Vad säger du? 3xoscen är ju fet! man kan göra allt med den skönheten! Allt från djupa basar, hardstyle basar, hoovers, leads och percs!

Postat
Jag vill lära mig att göra egna ljud i fl men vet inte hur man gör, Vet du så kan du väl göra en "guide" som svar 🙁  🙂  😛

Vad säger du? 3xoscen är ju fet! man kan göra allt med den skönheten! Allt från djupa basar, hardstyle basar, hoovers, leads och percs!

Okey då, jag får erkänna att jag brukar klämma in det i nån låt då och då... 😄

warcraftiii (oregistrerad)
Postat

Hur gör man för att "ratta" fram egna ljud då,eller går det inte?

Jag skulle vilja ha ett eko efter tonen

(Jag är total nybörjare)

Postat

det du vill ha en effekt. det heter reverd alternativ delay beroende på vilket typ av eko du söker efter. Vet inte hur man gör i fl men det heter nog något som effects, plug in, fx eller liknande

Postat (redigerat)

Tja, Du trycker på ljudet. Längst upp i högra hörnet på den lilla rutan som kommer upp, väljer du en ledig kanal och dubbelklickar. Nu kommer antagligen en helt ny avdelning av fl upp framför dig. Tryck på en av "V"(nedåt) pilarna och välj effekt i listsan.

Delay är nog det du söker som "dancedancedance" sa 😕.

Redigerat av Nexustwins
  • 4 veckor senare...
Postat

Använd ljudinspelaren och en mikrofon. spela in ett ljud och använd det som en sampel. Eller sno lite trummor från en annan låt. klipp ner dem i fruityslizer eller hur det stavas.

Det finns många sätt att göra egna ljud.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.