Leenuz Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Blind third eye ARTIST/GRUPP: Leenuz GENRE: Psychedelisk trance LÅTLÄNGD: 7:56 KOMPOSITÖR: Leenuz Nilsson PRODUCENT: MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 10.9 mb STATUS: färdig demo Lite halvproggigt och melodiöst, norrländskt och småvilt. Skulle gärna behöva lite feedback på hela ljudbilden också! =) All kritik uppskattas! Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 20 juli 2006 av Leenuz
hegobald Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 (redigerat) Åhå.. Först att svara tydligen.. 🙂 Mm..Gillar den feta isolerade basen.. Röstljuden gillar jag också.. Tar lite tid att komma igång dock men det funkar säkert utmärkt på dansgolvet.. Jag få en hel del Yello vibbar här.. Och det ska du ta som en komplimang då jag verkligen älskar Yello. Nä men det här var musikaliskt bra för mig i alla fall.. Bra mixat också.. Gillar verkligen den feta JLO rumpan den här låten har.. This is a keeper.. Spar den genast i min MP3 samling! 🙂 EDIT: Ps jag är norrlänning också.. Eller rättare sagt Lappländare 🙂 Redigerat 20 juli 2006 av hegobald
Lundin Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 (redigerat) Eller rättare sagt Lappländare 🙂 Lappländer, Highlander och Pål Hollender... vicket fint pop-band ni skulle kunna haft ihopa 😄 *host* ja.. parenteser i livet.. Låten då.. vars är kroppen på trummorna? det låter lite väl komprimerat runt midbasen.. lågbasen känns som den finns där likaså låter resten ganska genomtänkt mixmässigt.. men uppar du midbasen får du troligtvis mixa om hela klabbet då resten bara skulle göra låten mindre.. Det låter realtivt platt djupledsmässigt också.. kanske lite diskreta ambienser här o var på vissa ingredienser för att ge mer luft åt anrättningen? Detta är inte den musik jag lyssnar mest på så stilmässigt kan jag inte yttra mig om bu eller bä. Det är skönt driv åtminstone Redigerat 21 juli 2006 av Lundin
Xavio (oregistrerad) Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Riktigt bra ! 😎 Gillar basen skarpt.. mest för att jag inte kan göra nån bra bas-slinga över huvud taget, men din va riktigt bra ! 🙁 Hur gjorde du den? och vilket program?! I övrigt så är låten lagom diskret för att ha som bakgrundsmusik, och tillräkligt röjig för dansgolvet! om jag ändå var åtminstone en femtedel så bra som dig 😉
ThomasJ Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 skön låt.. Gillar grisarna som nuffar i början av spåret. Snyggt och välgjort!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.