Jump to content
Annons

Gitarrist sökes


gbs

Recommended Posts

Vi heter Gösta Berlings Saga och vi spelar instrumentell progressiv rock. Vi och vår nuvarande gitarrist kommer inom kort att gå skilda vägar och därför letar vi nu efter en ny medlem i bandet.

Vi söker dig i Stockholmsområdet som vågar experimentera och följa dina infall och som inte känner dig begränsad av musikaliska normer. Att du är social och rolig att umgås med är dock något som vi värderar högre än tekniska färdigheter eftersom resultatet ändå blir bättre i slutändan.

I slutet av augusti kommer vi att släppa vår debutfullängdare på Transubstans records och vårt enda krav är att du ska kunna spela ungefär det som spelas på skivan eftersom vi kommer att återuppta livespelandet efter att vi har arbetat klart med och släppt skivan.

Några av våra favoritband är Magma, Neu!, Cardiacs, Kebnekajse och Camel och det är bra om du har liknande musikaliska preferenser (vi lyssnar inte på Dream Theater!). Hela vår demo kan laddas ner från www.gostaberlingssaga.se och om du vill höra material från den kommande skivan kan du skriva en rad till oss på gitarrist@gostaberlingssaga.se.

Vi hörs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag kan av någon anledning inte att ladda demos från er sida.

tjing

Bengan

Jag kan ladda. Testa igen Bengan! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej!

Ledsen för det sena svaret, måste erkänna att jag har missat helt att ni hade skrivit svar på tråden. Vad gäller gitarristplatsen så har vi nu hittat en person som vi kommer riktigt bra överens med. Men om någon som har hört av sig till oss angående platsen läser detta så vill jag passa på att tacka så hemskt mycket för intresset.

Om ni tycker att vår musik är bra och bor i Stockholm så rekommenderar jag er att hålla utkik efter vår releasefest i november, vilken kommer att bli rätt häftig räknar jag med. Skivan kommer man också annars kunna få tag på på de flesta ställen, inte minst på cdon.com och ginza osv.

/Alex, www.gostaberlingssaga.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...