Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjenare! ny här, på ableton, cubase och fruityloops, och vill ha tips om vilket som är bäst för att göra rock, eller överhuvudtaget musik med bra trummor(inga midi och sånt!), gitarr, bas och sång. Vilket tycker ni att jag ska satsa på? Jag kanske postar på fel ställe, men såg inget mer logiskt, så ni får ursäkta mig 🙂.

Sen om ni har nån bra, helst svensk manual, till dom 3 så skulle det uppskattas, eller om nån skulle vilja hjälpa till bara att komma igång, så skulle det vara grymt schyst!!

Annons
Postat (redigerat)
uuh.. va?

Vad han ville mena var att du skulle söka innan du postar eftersom frågan är rätt vanlig och troligen har besvarats ett antal gånger redan.

Om du har alla dessa 3 program kan jag bara gratulera och säga att alla dessa grymt bra men grymt dyra lösningar funkar för dig. Dock är Ableton och FL mer inriktade på elektronisk musik. Men som alltid när det gäller musik så är din egen fantasi ända gränsen. Alla dessa tre program har stöd för VST (Digitala instrument). Men om du enbart skall jobba med inspelning är nog Cubbase att föredra!

Btw: Svenska maualer lär du aldrig finna då alla program leveras med en manual på engelska, men det borde du redan veta eftersom du har den/dom hemma!?

Redigerat av Lådan
Postat (redigerat)

ok tack! men har du/nån guide till cubase, det är egentligen det jag söker.. För just nu har jag så många låtar att spela in så jag håller på att sprängas 😄..

jo men jag har hållt på i 2 dar, med att fixa och trixa, så orkar inte med engelska, så undrade bara om det fanns nån på svenska.. Men jag får väl stå ut.. Sen fick jag inte med nån till ableton. 🙂

Redigerat av lutfish
Postat
ok tack! men har du/nån guide till cubase, det är egentligen det jag söker.. För just nu har jag så många låtar att spela in så jag håller på att sprängas 😄..

jo men jag har hållt på i 2 dar, med att fixa och trixa, så orkar inte med engelska, så undrade bara om det fanns nån på svenska.. Men jag får väl stå ut.. Sen fick jag inte med nån till ableton. 🙂

Själva munalen till ableton är inbakad i själva programet, även denna på engelaska såklart!

Postat

jo, det vet jag... men den funkar inte för mig.. kanske är fel på programet eller nåt.. för ingenting går typ att markera..

Postat

Maby i hurt your feelins now but: Borde du värkligen pyssla med musik om du ens inte orkar läsa manualen till alla dyra program du köp för alla dessa dyra pengar?

Postat (redigerat)

jo det är sant 🙂... men jag har sovit 4 timmar inatt, och sen är mitt humör efter vädret, och till sist så dumt nog har jag typ först läst lite av manualen till cubase. Lagt av för ja inte orkar mer, sen till fruityloops. lagt av, sen till ableton. Lagt av, gjort något annat, och sen gjort om allt igen...

Har bara köpt ableton, cubase fick jag av min brorsa, och fruity loops av en kompis.

Men nu så hittade jag en annan manual till cubase, men den var felaktig -.- .

Så jag tappar tålamodet... Men imorgon ska ja läsa igenom det!!

Redigerat av lutfish
Postat

Ett tipps kan ju vara att försöka lära dig dig enbart ett av dessa progra,. Kommer bli grymt bökigt fördig att försöka lära dig tre olika tekniker i tre olika program

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.