Jump to content
Annons

Ändra tempo på låt med inspelat audio


suprapappa

Recommended Posts

Hallå!

jag har en låt som är långt in i inspelningen som jag precis har kommit på att jag vill ändra tempo på och jag en massa audiofiler inspelade.

jag vet att sx3 har ngn "musical timebase" men jag gissar på att det skulle ta väldigt mkt systemresurser att köra det på 24 audiospår.

finns det ngt smart sätt som jag bara kan processa alla audiofiler i min pool och höja tempot med 3 bpm?

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm började kolla på audio warp funktionen.....det verkar inte så krångligt trots allt (även om det kanske tar en massa resurser)

jag behöver snabbt kolla om låten tjänar på en tempohöjning, om den gör det spelar jag nog in allt på nytt

på varje spår så har jag en massa små inspelningar, en vers här och ett solo är typ......just nu står det still i huvudet.....hur gör jag enklast för att bara göra en lång audiofil av varje spår?

då har jag ju bara 24 spår som jag måste ange tempo och längd på och ställa om till musical mode istället för vad som annars gissningsvis blir 250 audioevents att göra det på....puh!

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm började kolla på audio warp funktionen.....det verkar inte så krångligt trots allt (även om det kanske tar en massa resurser)

jag behöver snabbt kolla om låten tjänar på en tempohöjning, om den gör det spelar jag nog in allt på nytt

på varje spår så har jag en massa små inspelningar, en vers här och ett solo är typ......just nu står det still i huvudet.....hur gör jag enklast för att bara göra en lång audiofil av varje spår?

då har jag ju bara 24 spår som jag måste ange tempo och längd på och ställa om till musical mode istället för vad som annars gissningsvis blir 250 audioevents att göra det på....puh!

Du får exportera varje kanal för sig med left och right markörerna på samma ställen för alla kanalerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

gör klart låten och timestreacha den när klar så blir det bara ett spår att timestreacha.

Link to comment
Dela på andra sajter

gör klart låten och timestreacha den när klar så blir det bara ett spår att timestreacha.

hmm det funkar inte riktigt....man spelar med lite olika känsla o flyt beroende på tempot

otroligt nog funkade det att köra audio warp på alla spåren och det verkar inte ta ett endaste dyft på systembelastning....kan ngn förklare det för mig?

(låten blev piggare av tempolyftet oxå : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Man markerar alla audioparts och väljer timestretch där man skriver in nya tempot. När allt är stretchat skriv in nya tempot i Transport panel så hamnar alla audioparts på rätt a platser. Men man bör prova på en nedmixning eller del av mixning först med olika stretch för att se vilket tempo som passar innan man väljer alla parts, för processen tar lång tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...