Jump to content
Annons

Nycklar runt halsen


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har ett problem. Jag skaffade ett sånt där nyckelband som man hänger runt halsen. Tänkte det var käckt att använda på träningen, när man strosar ute utan att ha kedjan synlig på fronten av brallorna eller på jobbet av samma anledning.

Dock begriper jag inte för allt i världen hur det ska gå till att bära nycklarna runt halsen i det bandet (från Puma f.ö., men jag tror inte märket spelar nån roll, för alla i affären var lika breda). Nycklarna far ju fram och tillbaka och i sidled samtidigt dessutom och allt på en gång. Det slutar alltid med en massa förundrande blickar från medmänniskor då jag promenerar gatan fram. För att inte tala om alla dessa blåmärken som uppstår av nycklarna. Ibland får jag nästan hålla i nyckelbandet för att nycklarna inte ska slå ut tänderna på mig.

Jag provade då att istället bära bandet innanför t-shirten eller skjortan. Det var ju inte ett dugg bättre. Såg ju ut som om varelse ur någon skräckartad science fiction-film skulle ut ur mitt bröst. Nycklarna far omkring och hade sig även då.

Om jag knipsar av nyckelbandet och syr ihop det igen till ett hundhalsbands omkrets så kommer det nog bara sluta med att nycklarna daskar till adamsäpplet

så det klyvs.

Vad är hemligheten med att bära ett nyckelband runt halsen? Jag kan då ej!

Jag provade med att stå absolut helt stilla. då gick det bättre. Men sedan...

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Jag brukar gå dubbelt så fort som alla andra. Det kan ha med det att göra! Men jag har ju tom. sett folk springa (!!) med nyckelband runt halsen. Hur går det till?

Halsen rör sig inte särskilt mycket, men överkroppen svänger ju vänster fram, sedan höger fram osv....

🙂

Nyckelband till salu...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Heter det så? Det är sånt som vissa hästar sysslar med väl? Kan nog stämma. Halsläkaren sa att jag hade en hästhals.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Heter det så? Det är sånt som vissa hästar sysslar med väl? Kan nog stämma. Halsläkaren sa att jag hade en hästhals.

😄

ja jävlar 😆

Om du för höger arm framåt samtidigt som höger ben när du traskar, så får du en sån lite löjlig svajjig passgång. Ungefär som Dr Albans iblåbaddräktdans.

Min vovve passgångar i vissa tempon. Det anses lite fint hos besserwisserfalangen av hundägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag rör inte armarna särskilt mycket alls, det är mer att överkroppen rör sig vänster höger, samtidigt som benen förflyttas. Armarna är mer stilla, rakt ned.

Inte riktigt som Beyoncé i "Bootalicious", men i alla fall...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en snabb vetenskaplig analys med fakta ur din felbeskriving så har jag kommit fram till att du har för mycket nycklar! 😮 Du ska lämna resten av nycklarna hemma och endast ha dörrnycken med dig... Eventuellt en liten cykelnyckel också om du cyklar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ahaaa....blir så av tyngden menar du. Det är en 6 stycken kanske.

Farsan var dock unik - aldrig färre än approximativt 25 nycklar i knippan.

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Farsan var dock unik - aldrig färre än approximativt 25 nycklar i knippan.

Men han gick väl inte omkring med dom i en sån där snodd runt halsen va? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

6 nycklar 4 för många.

Nyckelband (eng. badgeholder) använder man för att det var lite tufft ett tag i början av 2006. Inte för att det är praktiskt. Om man är skejtare har man det i fickan för att visa vad man representerar och för att snabbt få upp mobiltelefonen ur djupa skejtarfickor.

Eller så har man det för att ha sin AAA-badge synlig.

Fortsätt Alban-dansa och ha nycklarna i fickan. På träningen kan du ju ha dom i skåpet, då är det praktiskt med kodlås så behöver du inte ha någonting alls i fickan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är man som jag.. Från Lapplands innland så ger man tusan i att låsa innan man går hemifrån (det kan ju komma nån som är törstig eller hungrig.. Hur ska det gå då jag inte är hemma) 🙂 (faktiskt sant resonemnag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rör inte armarna särskilt mycket alls, det är mer att överkroppen rör sig vänster höger, samtidigt som benen förflyttas. Armarna är mer stilla, rakt ned.

Inte riktigt som Beyoncé i "Bootalicious", men i alla fall...

😎

Är du säker på att dina ben är lika långa? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är man som jag.. Från Lapplands innland så ger man tusan i att låsa innan man går hemifrån (det kan ju komma nån som är törstig eller hungrig.. Hur ska det gå då jag inte är hemma) 😎 (faktiskt sant resonemnag)

Men Hegobald då! I Stockholm City har det senaste tiden stått om ökade antal inbrott i stockholms förorter. I faktarutan "Hur man skyddar sig mot inbrott" (snudd på identisk två dagar i rad!) var tips nummer ett, hör och häpna, "Lås dörren!".

Link to comment
Dela på andra sajter

Och är man som jag.. Från Lapplands innland så ger man tusan i att låsa innan man går hemifrån (det kan ju komma nån som är törstig eller hungrig.. Hur ska det gå då jag inte är hemma) 😎 (faktiskt sant resonemnag)

Men Hegobald då! I Stockholm City har det senaste tiden stått om ökade antal inbrott i stockholms förorter. I faktarutan "Hur man skyddar sig mot inbrott" (snudd på identisk två dagar i rad!) var tips nummer ett, hör och häpna, "Lås dörren!".

😎😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

...eller skaffa ett sånt där handledsband med ett litet fack som stängs medelst dragkedja.

Comes in lot of colours.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag har ju tvingats dra ut en tand, så nu virade jag lite ståltråd runt den ensamme visdomstanden på den sidan och valde ut de tre viktigaste nycklarna.

Så nu daskar de mot tungan. Men det smakar lite metall, måste jag säga...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rör inte armarna särskilt mycket alls, det är mer att överkroppen rör sig vänster höger, samtidigt som benen förflyttas. Armarna är mer stilla, rakt ned.

Inte riktigt som Beyoncé i "Bootalicious", men i alla fall...

😛

Är du säker på att dina ben är lika långa? 😆

...eller lika fina!??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma problem. Nycklarna svänger fram och tillbaka precis som vikingagungan om man försöker traska med dem i halsen. Nycklarna och tillhörande band har istället blivit förpassade till min ficka.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag provade då att istället bära bandet innanför t-shirten eller skjortan. Det var ju inte ett dugg bättre. Såg ju ut som om varelse ur någon skräckartad science fiction-film skulle ut ur mitt bröst. Nycklarna far omkring och hade sig även då.

Tillägnat Sonnert:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom där banden är ju dessutom till för att underlätta arbetet för tjyvar och banditer! Själv har jag min lägenhetsnyckel i myntfacket i plånboken, där dinglas det minsan inte. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...