Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

så skall länken vara, sorry

/Reason

Postat

Av nån anledning så tänkte jag på spelet Zelda. Inte ljudmässigt då men nåt i dina ton byten som påminner om nåt i Zelda. När basen kommer in. Hmm. Tummen upp iallafall. 😉

Postat
Av nån anledning så tänkte jag på spelet Zelda. Inte ljudmässigt då men nåt i dina ton byten som påminner om nåt i Zelda. När basen kommer in. Hmm. Tummen upp iallafall. 😉

tackar!

brukar inte försöka mig på denna typ av musik i vanliga fall.

Men man skall inte dö nyfiken

/resaon

Postat (redigerat)

Det enda jag tänkte på i snutten var att det var mycket bas o lite topp..typ lägg en linjal över EQ'n och tilta den tvärtom.. 🙂

Vet inte om det är jag men jag tycker många låtar som är gjorda i reason blir lite fyrkantiga... kanske p.g.a att den inte har så utbyggd MIDI-del att man gärna spelar in noterna?

Låten "tech 2004k" är ett passande namn... den låter väldigt "teknisk" 😉

( inte negativt alltså.. 😉 )

Redigerat av demoniqus
Postat
Det enda jag tänkte på i snutten var att det var mycket bas o lite topp..typ lägg en linjal över EQ'n och tilta den tvärtom.. 🙂

Vet inte om det är jag men jag tycker många låtar som är gjorda i reason blir lite fyrkantiga... kanske p.g.a att den inte har så utbyggd MIDI-del att man gärna spelar in noterna?

Låten "tech 2004k" är ett passande namn... den låter väldigt "teknisk"  😉

( inte negativt alltså.. 😉 )

Tack för tipset

låten är förövrigt i huvudsak gjord i cubase xs 🙂

/Reason

Postat
låten är förövrigt i huvudsak gjord i cubase xs 🤪

/Reason

Där ser man vilka fina öron man har... 😄

Finns det inget Reason med i den här låten och att du har spelat in alla noter?

man tycker sig skönja vissa saker men kan lura sig själv ibland... det var dock inget ont menat..musik gjord i Cubase kan ju oxå bli fyrkantig...

Postat
låten är förövrigt i huvudsak gjord i cubase xs 🤪

/Reason

Där ser man vilka fina öron man har... 😄

Finns det inget Reason med i den här låten och att du har spelat in alla noter?

man tycker sig skönja vissa saker men kan lura sig själv ibland... det var dock inget ont menat..musik gjord i Cubase kan ju oxå bli fyrkantig...

80% cubase 20% reason.

Alla noter är spelade via keyboard 😉

Trots mitt nick jobbar jag nästan uteslutande i cubase

/Reason

Postat

Alrajt..då tar jag tillbaka delar av det jag sa om fyrkantighet.. 😄 men det låter lite rakt hursomhelst om man jämför med dina tidigare grejer... kanske är medvetet..?

Postat
Alrajt..då tar jag tillbaka delar av det jag sa om fyrkantighet.. 😄 men det låter lite rakt hursomhelst om man jämför med dina tidigare grejer... kanske är medvetet..?

japp 🤪 helt rätt

/reason

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.