Hellpig Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 OK, så mitt lilla studiorum har blivit barnkammare och jag är för närvarande hänvisad till vardagsrummet i ett hörn. Jodå, letar nytt boende men det tar tid och är därtill j-t osäkert när jag inte ens vet om jag skall stanna i Småland! 😛 Nåja, mitt större keyboard CME UF6 får inte plats längre och nu funderar jag på att köpa ett 25-tangenters. Be mig att åka o provspela i det här fallet för jag är så dålig på keyboard så jag sneglar knappt på dem i en musikbutik. 😉 Har sex olika keyboards i två olika prisklasser som jag funderar på: Lägre prisklass: Korg K25, 950 kr M-audio O2, 1195 kr Evolution MK-425c, 1295 kr Något högre prisklass: M-audio Oxygen8 v2, 1595 kr EMU X-board25, 1595 kr Alesis Photom 25, 1695 kr Absolut inget dyrare än så - det vore ett rent slöseri på en keyboard(fj/n)olla som mig. Rent spontant så lutar jag åt ett Korg M25; enbart för det låga priset. Tacksam för eventuella råd. Ja, jag har sökt en del på forumet utan resultat. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
killen_med_skorna Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Korg är grymma grejjer vettja 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Korg är grymma grejjer vettja 😛 jag kunde knappt säga det bättre själv.. precis va ja skulle säga! är ju korg knasig, så jag rekomenderar korg.. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 jag köpte nyss en oxygen 61 (runt 2.200:-) jag insåg snabbt att killen i butiken hade rätt: det ska vara knappar-rattar och reglar. det är lustigt att se mjuk-"rattar" i cubase ändras när jag ändrar på hård-rattarna 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
killen_med_skorna Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 jag köpte nyss en oxygen 61 (runt 2.200:-) jag insåg snabbt att killen i butiken hade rätt: det ska vara knappar-rattar och reglar. det är lustigt att se mjuk-"rattar" i cubase ändras när jag ändrar på hård-rattarna 🙂 iofs väldigt sant 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
annelundstudio Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 Korg är mycket bra grejer =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 20 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 20 juli 2006 (redigerat) Jamen då blir det nog en K25 idag då. Fast med min vanliga otur lär de väl vara slut... 🙂 Edit: Tack för tipsen. Redigerat 20 juli 2006 av Hellpig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.