lavrell Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 (redigerat) Tjena alla! Va hos min far i förrgår och döm till min förvåning när han hade hittat ett mixerbord i grovsoprummet. Det är ett Allen & Heath bord av modell GL2200. Jag tog med mig bordet och testade på jobbet och alla kanaler låter skitbra förutom en kanal som det är något fel på. Saknar liksom all bas och eftersom jag inte är en fena på elektronik så vet jag inte vad det kan vara. Bordet har 16 monokanaler och 2 stereokanaler (eller 4 eftersom man kan välja att ha monokanalerna 15-16 som två stereokanaler), 6 Auxar, 4 Bus och två svepbara mids i en EQ-sektion som jag tycker låter skitbra. Synd bara att det inte har direct outs för då hade jag kunnat använda det själv hemma. Jag själv behöver ju så att säga inte mixerbordet så tänkte nog ta och sälja det. Någon som vet vad man kan få för det? Eller kanske är det nån här som behöver ett? 😳 /Micke Redigerat 19 juli 2006 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Det där skiten är inte värt ett ruttet öre... men jag behöver ett nytt kaffebord, så jag kan köpa det av dig för en tjuga. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henrik Andersson Vogel Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Jag kan ta det till soptippen åt dig för en hundring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 (redigerat) Här har du ett case till det också: Case Ett icke defekt bord borde du kunna få runt 10.000 för... Har sett dem gå för mer än så. Edit - Såg precis en annons på ett likadant där priset var satt till 15.000. Redigerat 19 juli 2006 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 19 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 19 juli 2006 (redigerat) hahaha 😳 ni är roliga 😳 brojd, tror du att det är rätt pris ungefär för ett helt bord? EDIT: eller brojd, menar inte du 32:kanalversionen? Redigerat 19 juli 2006 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Det finns väl ingent vettig människa som slänger ett Allen & Heath livebord heller.. 😳 Det kan ju vara stulet och nån har fått kalla fötter och ställt det där i soprummet. 😳 Felet på den trasiga kanalen är säkert glapp i EQ-delen eller HPF-switchen.. Ganska vanligt problem.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 19 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 19 juli 2006 (redigerat) Det finns väl ingent vettig människa som slänger ett Allen & Heath livebord heller.. 😳 Det kan ju vara stulet och nån har fått kalla fötter och ställt det där i soprummet. 😳 Felet på den trasiga kanalen är säkert glapp i EQ-delen eller HPF-switchen.. Ganska vanligt problem.. hmmm det har jag inte tänkt på ... ska ringa och kolla med polisen imorrn så man inte har stöldgods hemma 😳 Redigerat 19 juli 2006 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 (redigerat) hahaha 😳 ni är roliga 🙂 brojd, tror du att det är rätt pris ungefär för ett helt bord? EDIT: eller brojd, menar inte du 32:kanalversionen? Ojsan.. jovisst syftade jag på 32 kanalsversionen... 😳 Men eftersom det du hittade har hälften så många kanaler vore det väl rimligt att halvera priset? 😳 Nypris på bordet (16 kanalersvarianten) verkar ha legat mellan 22 och 24 tusen.. 🙂 Edit -> Allen & Heath GL2200 416 heter den versionen iaf. Redigerat 19 juli 2006 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 19 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 19 juli 2006 hahaha 😳 ni är roliga 🙂 brojd, tror du att det är rätt pris ungefär för ett helt bord? EDIT: eller brojd, menar inte du 32:kanalversionen? Ojsan.. jovisst syftade jag på 32 kanalsversionen... 😳 Men eftersom det du hittade har hälften så många kanaler vore det väl rimligt att halvera priset? 🙂 Nypris på bordet (16 kanalersvarianten) verkar ha legat mellan 22 och 24 tusen.. 🙂 Edit -> Allen & Heath GL2200 416 heter den versionen iaf. Och HÄR säljs ett 12-kanal för 1699$. Hmmm, hoppas polisen ger mig ett bra svar imorrn. Annars får jag börja leta upp den eventuella ägaren och lämna tillbaka det. Man vet ju själv hur det är att bli av med grejer 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 ...ett Allen & Heath bord av modell GL2200. Jag tog med mig bordet och testade på jobbet och alla kanaler låter skitbra förutom en kanal som det är något fel på. [...] Synd bara att det inte har direct outs för då hade jag kunnat använda det själv hemma. Jobbade massor live med GL2200 för 6-8 år sedan. Ett hlet okej bord, när det funkar. Pottarna oxiderade och började knastra efter något år. Men är du säker på att det inte är direktutgångar på kanalerna? Det bord jag jobbade med hade iaf det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellhoff Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 Jag kikade på deras hemsida och hittade endast varianten GL2400... Lite större än det du hittat, men det har direct outs på alla utgångar, samt inserts på alla ingångarna. Om du har inserts kan du ju löda insertkablar som vänder insertsen till utgångar, då fungerar de precis som direct outs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 20 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 20 juli 2006 Jag kikade på deras hemsida och hittade endast varianten GL2400... Lite större än det du hittat, men det har direct outs på alla utgångar, samt inserts på alla ingångarna. Om du har inserts kan du ju löda insertkablar som vänder insertsen till utgångar, då fungerar de precis som direct outs. Jo GL2400 är en uppdaterad version av 2200 och har då direct outs som 2200 saknar. Jasså är det så med kablarna? Finns det färdiga såna att köpa? Det vore ju sjukt bra om så var fallet! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 Vafan. Somliga söker men finner aldrig, vissa söker inte ens och hittar massor:S Skall hållakoll på mitt sopprum:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 21 juli 2006 Dela Postat 21 juli 2006 (redigerat) Jasså är det så med kablarna? Finns det färdiga såna att köpa? Det vore ju sjukt bra om så var fallet! 🙂 Du behöver inte köpa några kablar, det är bara att sätta in vanliga telekablar halvvägs så har du ett par obalanserade direct-outs Lycka till! ps. Polisen + Stöldgods = Noll Koll //S Redigerat 21 juli 2006 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellhoff Postat 21 juli 2006 Dela Postat 21 juli 2006 Det stämmer, man kan faktiskt koppla in kablarna till hälften och därmed använda inserts som utgångar. Det borde lösa ditt problem lavrell! Insert är dock INTE att förväxla med Line in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 21 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 21 juli 2006 Jasså är det så med kablarna? Finns det färdiga såna att köpa? Det vore ju sjukt bra om så var fallet! 😄 Du behöver inte köpa några kablar, det är bara att sätta in vanliga telekablar halvvägs så har du ett par obalanserade direct-outs Lycka till! ps. Polisen + Stöldgods = Noll Koll //S Det låter ju som det ska funka men hur är det med hållbarheten? Känns ju bättre att be någon polare löda kablar så man kan trycka kablarna ända in och på så sätt minimera risken för glapp osv. Eller tänker jag helt fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 21 juli 2006 Dela Postat 21 juli 2006 Det låter ju som det ska funka men hur är det med hållbarheten? Känns ju bättre att be någon polare löda kablar så man kan trycka kablarna ända in och på så sätt minimera risken för glapp osv.Eller tänker jag helt fel? Jo, det är väll bättre att köra in kontakten hela vägen, men har själv kört med inserts för att plocka ut signalen. Har inte fått glappkontakt någongång. Det beror väll på också om man rör myckte på bordet, eller drar i kablaget. Annars kan du köpa Kabel Hosa insert HC-STP-201, 1m, 1 stereotele/2 monotele kostar 75kr på Jam. vet inte om det blir myckte billigare att löda själv. Säg att de billigaste kontakter kostar ca 15st det blir då 45kr per insert-kabel. sen skall du ha 3-ledad audiokabel. Kanske kostar ca 10kr/m. Då hamnar du på en kostnad av ca 50-60kr per kabel. Så då kanske man överväger att köpa kabeln färdig ändå 😎 //S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 21 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 21 juli 2006 (redigerat) Glöm denna post ... jag massuppfittade! 😛 Redigerat 21 juli 2006 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 21 juli 2006 Dela Postat 21 juli 2006 Vad sa polisen då? Inget napp där? Du ser det som ditt nu? Jävlar vilken flax. Fan att man inte har ett soprum. Grannarnas och våra soptunnor hyser sällan några guldklimpar 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 21 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 21 juli 2006 Vad sa polisen då? Inget napp där? Du ser det som ditt nu? Jävlar vilken flax. Fan att man inte har ett soprum. Grannarnas och våra soptunnor hyser sällan några guldklimpar 😛 Näe det va inget anmält alls så jag antar att jag kan se det som mitt nu? Ifall någon eventuellt dyker upp och vill ha det tillbaka så lämnar jag självklart det ifrån mig mot en bra beskrivning (serienummer osv) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 21 juli 2006 Dela Postat 21 juli 2006 Näe det va inget anmält alls så jag antar att jag kan se det som mitt nu? Ja då är det bara att gratulera... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 juli 2006 Dela Postat 21 juli 2006 Vad sa polisen då? Inget napp där? Du ser det som ditt nu? Jävlar vilken flax. Fan att man inte har ett soprum. Grannarnas och våra soptunnor hyser sällan några guldklimpar 😛 Näe det va inget anmält alls så jag antar att jag kan se det som mitt nu? Ifall någon eventuellt dyker upp och vill ha det tillbaka så lämnar jag självklart det ifrån mig mot en bra beskrivning (serienummer osv) grattis!! jag hittade en mixer i slutet av nittiotalet 😆 vi tog över en replokal o då hade bandet som var där tidigare lämnat efter sig en elorgel (bontempi!! 😆 ) o en yamaha mc802mixer. så den har använts till inspelningar me bandare! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.