Jump to content
Annons

Hur sparar jag ljud i min Casio CZ-5000

Recommended Posts

SwedishChef (oregistrerad)
Postat

Har precis köpt en Casio CZ5000 och blev först väldigt nöjd. Men när jag hade programmerat lite ljud och sparat dessa, stängt av synthen och satt igång den igen hade ljuden raderats. Ska det verkligen inte gå att spara permanent i synthens inbyggda minne eller måste jag använda en separat minneskassett eller föra över till bandspelare med MT-kontakten?

Min nästa fråga är sedan, hur får jag tag på en minneskasett eller en MT-sladd? har försökt leta efter folk som säljer men inte hittat något.

tacksam för svar

Annons
Postat

Låter som det är dags att byta batteriet...

/Daniel

Postat

Ok. tack. Är det lätt att byta själv?

Postat
Ok. tack. Är det lätt att byta själv?

Har aldrig bytt batteri på en CZ5000, men det brukar inte vara särskilt krångligt att byta batteri i gamla synthar/keyboards.

Om man inte heter Stig Helmer Olsson eller råkar ha tummen mitt i handen då förstås. 😉

Öppna och ta reda på vad det är för batteri, köp nytt och sätt i det nya utan att "kladda ned" det alltför mycket..

Då kan du även passa på att rengöra innanmätet när du ändå har den demonterad.

Postat
måste bara fråga.....är du ngn av medlemmarna i bandet Swedish Chefs eller är du bara glad i mat? : )

Petri / SUPRALUNAR

Nej, jag är bara glad i mat.

Postat

Behövde inte öppna hela apparaten, hittade en batterilucka på undersidan där det satt 3 st r6-batterier. Jag bytte ut dem och nu fungerar det utmärkt att spara.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.