Jump to content
Annons

IKEA


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)

Är IKEA som sådant snyggt? Själva byggnaden? Det vet jag ju inte precis... 🥰

Tänkte köpa ett par bänkar att ha i musikrummet jag bygger.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar undra hur många killar som är där av egen fri vilja. (skämt och sido för jag vill inte ha kricke i hälarna) Men lite av en kvinnofälla är det väl? Har inte hört en enda av mina killkompisar säga att de vill till Ikea. :rolleyes:

Å andra sidan så har vi ju Gubb-dagisen Claes O och Rusta och allt vad de heter.

Det som roar mig mest nu är Bauhaus. Snygga lister, multifunktionella förvaringslådor och massor av verktyg i olika fashconger. Man känner sig aldrig mer manlig än när man får investera i en motorsåg. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar undra hur många killar som är där av egen fri vilja. (skämt och sido för jag vill inte ha kricke i hälarna) Men lite av en kvinnofälla är det väl? Har inte hört en enda av mina killkompisar säga att de vill till Ikea.  :rolleyes:

Jag och mina polare kunde ofta hänga där på bakissöndagarna förr. Delvis för att man kan få rätt bra inspiration gällande inredning på IKEA, men också för att det är som du säger; en kvinnofälla. Dvs där finns annat än inredning att titta på. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar undra hur många killar som är där av egen fri vilja. (skämt och sido för jag vill inte ha kricke i hälarna)

Kricke!? Han är övertygad om att hjärnans utforming påverkar de respektive könens intresse för inredning och verktyg. Han skulle nog jubla åt ditt inlägg.

För övrigt gillar jag IKEA. Vem kan tacka nej till en snygg diskborste för en femma, lite schyssta krukväxter, en billig, stilren serveringsskål och en ny byrå? Jag skrotar gärna runt en halvdag och påtar bland alla pryttlar. Hellre det än bland motorsågar. Fast sen ser jag ju "lite gay:ig ut" enligt sexualitetsoraklet hobbex2004.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

IKEA regerar. Bara man lyckas övertala damen att INTE åka dit regniga dagar, lönelördag eller då det är fetekampanjer... ;-)

//nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Mornel, hellre möbler och prylar än motorsågar. Vad är det för gayigt med det? Om det är något som är sjuuukt gay så är det vuxna män som svettas tillsammans i ett garage med massor av verktyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Mornel, hellre möbler och prylar än motorsågar. Vad är det för gayigt med det? Om det är något som är sjuuukt gay så är det vuxna män som svettas tillsammans i ett garage med massor av verktyg.

Äh, det är klart att det inte är något gayigt med IKEA; jag orerade över Egghuvuds skojerier om att det bara är kvinnor som gillar IKEA och fördomarna om homosexuella män som något damiga.

Men precis, verktyg är väl rätt Village People-gay?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, det är klart att det inte är något gayigt med IKEA; jag orerade över Egghuvuds skojerier om att det bara är kvinnor som gillar IKEA och fördomarna om homosexuella män som något damiga.

Fast var det inte IKEA som lanserade en möbel som hette "Fagott" (alltså musikinstrumentet) i USA. Det är väl kanske lite gay....

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Han är övertygad om att hjärnans utforming påverkar de respektive könens intresse för inredning och verktyg.

Fakta

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är övertygad om att hjärnans utforming påverkar de respektive könens intresse för inredning och verktyg.

Fakta

Härligt. Om du är intresserad kan vi fortsätta diskussionen i den aktuella tråden. Ledsen om jag trampade någon på tårna.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Tjena Mornel! Nej, jag har inte så stort intresse av såna där genusdebatter. Jaså ja, det fanns en särskild tråd om det. Det var väl tur. Kricke menar nog bara att arvet styr mer än miljön. Att arvet "påverkar" är ju sant. Men att miljön "påverkar" kan ju också vara sant.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Mornel! Nej, jag har inte så stort intresse av såna där genusdebatter. Jaså ja, det fanns en särskild tråd om det. Det var väl tur. Kricke menar nog bara att arvet styr mer än miljön. Att arvet "påverkar" är ju sant. Men att miljön "påverkar" kan ju också vara sant.

:musik

Vi tar inte det i den här tråden, ok? Den handlar ju om att inte åka till IKEA.

Jag ska för övrigt inte heller till IKEA idag. Någon som inte ska med? Jag har plats i bilen.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag undrar när det är som minst folk på IKEA. Är det på sommaren då det är riktigt varmt? Vad jag förstår så slutade hursomhelst katalogen att gälla den 16:e juli. Då kan vi förvänta oss en ny katalog snart nu då?

😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen reklam tack och helst inga fönsterkuvert.

Men gärna IKEA-katalogen, samhällsinformation, tidningar med bilder på bilar och handskrivna brev/vykort som luktar parfym.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men gärna IKEA-katalogen, samhällsinformation

Jag har faktiskt tänkt på det där.... när fick man senast "samhällsinformation" i brevlådan? Har man någonsin fått det? Är det den där sjukhus-tidningen som kommer ibland med tips om fotvårtor och telefonnummer till närakuten?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Den lokala tidningen är samhällsinfo, liksom valinfo som dimpar ned innan Riksdagsvalet, liksom Kyrkovalsinfo:t.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Men gärna IKEA-katalogen, samhällsinformation

Jag har faktiskt tänkt på det där.... när fick man senast "samhällsinformation" i brevlådan? Har man någonsin fått det? Är det den där sjukhus-tidningen som kommer ibland med tips om fotvårtor och telefonnummer till närakuten?

Har du en skylt på dörren som säger att du gärna vill ha samhällsinformation? Annars får man den inte. Jag har hela hallen full.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en skylt på dörren som säger att du gärna vill ha samhällsinformation? Annars får man den inte. Jag har hela hallen full.

Måste man säga till om att man vill ha samhällsinformationen eller är det som med reklamen att man måste säga till om man inte vill ha den?

Och vad har detta med att inte åka till IKEA att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska för övrigt inte heller till IKEA idag. Någon som inte ska med? Jag har plats i bilen.

Föresten om du inte ska till IKEA, åker du inte bil dit eller är det bussen som då inte åker... Hur vet man skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en skylt på dörren som säger att du gärna vill ha samhällsinformation? Annars får man den inte. Jag har hela hallen full.

Måste man säga till om att man vill ha samhällsinformationen eller är det som med reklamen att man måste säga till om man inte vill ha den?

Och vad har detta med att inte åka till IKEA att göra?

Självklart. Ett "men gärna samhällsinformation" på dörren gör underverk. Ge det en vecka och du skall finna drivor av matnyttigheter på hallmattan.

Ang. att inte åka till IKEA så är jag inte helt övertygad om att det inte är bussen som inte åker. Eller om det är bilen som gör det. Inte. Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej mornel, det spelar ingen roll. Jag som erfaren reklamutdelare (😉) vet att när dte kommer information om bussarna, dvs samhällsinformation, så ska man lägga det i alla lådor. Även de som har "Ej Reklam".

😎

Erfaren _reklamutdelare_! Du säger det själv. Du vet uppenbarligen ingenting om samhällsinformation, pysen! Muahahaha.

Vänliga hälsningar,

Leo, CEO @ Samhälle, information och allt däremellan AB.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...