Jump to content
Annons

Monitorköp

Giannis

Recommended Posts

Annons

dom l[ter skitbra f;r att vara s[ sm[. tycker iaf jag. det 'r ju bara att g[ till n'rmsta aff'r o lyssna!!!!

Dela på andra sajter

Jag tycker också att dom låter kanon, har som sagt redan lyssnat på dom i en studio.

14000 kr cirka skulle dom gå på vilket jag tycker verkar vara ett rimligt pris (från Thomann).

Någon som har tips om andra bra monitorer i den prisklassen?

genelec 1031 låter ju kanooooon o dom får man väl tag på runt 12tusen!!

jag hade nog köpt 1031orna, för jag är lite konventionell när det gäller monitorer o så. men jag har inte lyssnat mer på 8040 o likn. modeller så mycket mer än att jag vet att dom låter skitbra!!

o för den slanten har du ju monitorer som räcker o blir över ett tag framöver..!!! 😎

Dela på andra sajter

Köp!

Genelec är det bästa jag lyssnat på i monitorväg (8020, 8040, 1031 osv) och kan bara tala bra om dessa.

Om man tex gör hip-hop och dance så kan jag även rekomendera Mackie 824:er som har en grym basåtergivning och går lite lägre än Genelecs 8040 som du har visat intresse för.

Dela på andra sajter

Har bara lyssnat på 8030A som jag tycker låter fantastiskt. Inte riktigt lika tydliga i mellanregistret som NHT Pro-monitorerna jag har lånat till mig nu, men väldigt mycket tightare botten och en aning mer brillians i toppen. Genelec är ju typ studiostandard så det blir väl aldrig fel med ett par 8040 😕

Dela på andra sajter

Genelec har inte varit några favoriter för min del, eftersom jag har upplevt dem som smickrande i stället för ärliga - men jag har hört från olika håll, att 8000-serien ska ha blivit betydligt bättre. Har dock inte hunnit lyssna på några sådana ännu... 😕

Dela på andra sajter

• 1 år senare...
Genelec har inte varit några favoriter för min del, eftersom jag har upplevt dem som smickrande i stället för ärliga - men jag har hört från olika håll, att 8000-serien ska ha blivit betydligt bättre. Har dock inte hunnit lyssna på några sådana ännu... 😉

Håller med dig Claes att de gamla Genelecmodellerna har varit smickrande för musiken, då ofta när det gäller låga mellanregistret tycker jag, men jag har ett par 8030A nu och måste säga att jag känner mig trygg med mixen jag gör i dom. De har blivit mycket bättre! Behöver oftast inte referenslyssna längre förutom när det gäller frekvenser från 80hz och neråt. Men det ska jag fixa med en Genelec subbas senare 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.