Jump to content
Annons

Hur lång tid brukar det ta


ThomasJ

Recommended Posts

Skickade in en ansökan om lämp för behörighet B (bil alltså) för någon vecka sedan. Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar? Sist tog det flera månader men fick då avslag, men nu borde det funka:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Varför fick du avslag?

Som sagt det brukar bero på varför du fick avlsag.. Utredingen till dito etc... annars.. Om allt är ok.. Så brukar det ta max 1 månad.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Varför KAN man få avslag?

Så jag vet vad jag inte ska göra...

Grundar dom sitt beslut på något annat än polisens register?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan säga som så att även jag har varit ung och dum. Iofs är jag både ung om än lite mindre dum nu. Men det var väl några gram gräs o lite sånt som stoppa mina papper:S

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Man kan säga som så att även jag har varit ung och dum. Iofs är jag både ung om än lite mindre dum nu. Men det var väl några gram gräs o lite sånt som stoppa mina papper:S

Lådan, jag börjar gilla dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan säga som så att även jag har varit ung och dum. Iofs är jag både ung om än lite mindre dum nu. Men det var väl några gram gräs o lite sånt som stoppa mina papper:S

Lådan, jag börjar gilla dig.

likeu to baby:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade in en ansökan om lämp för behörighet B (bil alltså) för någon vecka sedan. Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar? Sist tog det flera månader men fick då avslag, men nu borde det funka:P

Det kan ta fetlång tid...Förra året i augusti blev ju jag haffad av snuten...länstyrelsen tog 6 månader på sig att bestämma att jag skulle få en varning. Men, ärligt talat så borde du inte få avslag för det lilla 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

😕

Vad gjorde du då? 😉

Man kan säga som så att även jag har varit ung och dum. Iofs är jag både ung om än lite mindre dum nu. Men det var väl några gram gräs o lite sånt som stoppa mina papper:S
Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade in en ansökan om lämp för behörighet B (bil alltså) för någon vecka sedan. Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar? Sist tog det flera månader men fick då avslag, men nu borde det funka:P

Det kan ta fetlång tid...Förra året i augusti blev ju jag haffad av snuten...länstyrelsen tog 6 månader på sig att bestämma att jag skulle få en varning. Men, ärligt talat så borde du inte få avslag för det lilla 😄

Nu borde det inte vara nått problem. Men förra gången började länsstyrelsen börja gasta om att inga cannabis rökare får körabil minsan. Jag säger som Nationalteater: Läg av med att plajja o ta dig en brajja:P

Nämen nu blir man lite nyfiken på vad cludis har gjort för bussträck!🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, det är faktiskt inte så jävla ballt som det kanske låter 😎 jag körde en såndär 'minimoto' 21 kilos leksak med på 50 cc 😄 Några av er kanske minns en tråden där jag försökte sälja skiten? 😛 Iaf, när jag hade vart ute o dratt en runda så svängde jag in på gatan där jag bor...och när jag stannade så plötsligt så stannade en snutbil bredvid mig (såg ju inte den pga att den inte har några backspeglar) och så slutade min lilla nöjjestur. Blev skyldig till två 'trafikföreseelser' *Framförande av oregistrerat fordon och *olovlig körning. Detta eftersom de enbart får framföras på tävlingsbanor med tillstånd, inhägnat område hjälper alltså inte 😛 men jag skrev ett fint prydligt brev till länstyrelsen och förklarade att jag behövde körkortet i jobbet och att trafikförutsättningarna var bra, bra sikt, lite trafik etc. Så skrev dom i sitt brev tillbaka (6 mån senare) att de ansedde att en varnning var ett lämpligt straff med tanke på att jag behövde körkortet i tjänsten men att föreseelserna ändå anses som grova 😛

Jag hade kanske tur, men jag anser iaf att det är en bagatell att dra runt på en 21 kilos leksak.

Edit: helvete vad smileys jag använder xD

Redigerat av Cloudsurfer
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kanske tur, men jag anser iaf att det är en bagatell att dra runt på en 21 kilos leksak.

Edit: helvete vad smileys jag använder xD

Faktum är att det inte är så bagatellartat som man kan tro. Frågan är vilka försäkringar som ska gälla om du t.ex. kör på någon annan med din leksak? Eller om du själv blir påkörd av en bil, vem är då skyldig?

Samma sak gäller med de toktrimmade mopederna som vissa föräldrar låter sina ungar åka omkring på ...

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kanske tur, men jag anser iaf att det är en bagatell att dra runt på en 21 kilos leksak.

Edit: helvete vad smileys jag använder xD

Faktum är att det inte är så bagatellartat som man kan tro. Frågan är vilka försäkringar som ska gälla om du t.ex. kör på någon annan med din leksak? Eller om du själv blir påkörd av en bil, vem är då skyldig?

Samma sak gäller med de toktrimmade mopederna som vissa föräldrar låter sina ungar åka omkring på ...

/Daniel

jo men vafan, jag hade ju inte kunnat skada någon annan än migsjälv på den lilla saken. Okej att en cyklist eller gående hade fått en bra smäll men jag nämnde inte att jag körde på vägen, och en bilist hade knappast tagit någon skada av att köra på mig.

Heh, jag hade hjälm lådan 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kanske tur, men jag anser iaf att det är en bagatell att dra runt på en 21 kilos leksak.

Edit: helvete vad smileys jag använder xD

Faktum är att det inte är så bagatellartat som man kan tro. Frågan är vilka försäkringar som ska gälla om du t.ex. kör på någon annan med din leksak? Eller om du själv blir påkörd av en bil, vem är då skyldig?

Samma sak gäller med de toktrimmade mopederna som vissa föräldrar låter sina ungar åka omkring på ...

/Daniel

jo men vafan, jag hade ju inte kunnat skada någon annan än migsjälv på den lilla saken. Okej att en cyklist eller gående hade fått en bra smäll men jag nämnde inte att jag körde på vägen, och en bilist hade knappast tagit någon skada av att köra på mig.

Heh, jag hade hjälm lådan 😕

Men tänk om lilla lisa 4år gammal som just lärt sig springa samtidigt som hon äter en vanlijglass ifrån GB hadde kommit springande ut ifrån ett träd med sina vita gläsnande sandaler och rosa rosette i håret. Då hadde det kunnat blivit en rikgtig snyfthistora

Link to comment
Dela på andra sajter

Men förra gången började länsstyrelsen börja gasta om att inga cannabis rökare får körabil minsan.

Hur är det nu egentligen. Räknas det som "rattfylla" när man är hög eller finns det någon annan lag mot detta? Förut var det väl inte ens olagligt att köra bil narkotikapåverkad!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men förra gången började länsstyrelsen börja gasta om att inga cannabis rökare får körabil minsan.

Hur är det nu egentligen. Räknas det som "rattfylla" när man är hög eller finns det någon annan lag mot detta? Förut var det väl inte ens olagligt att köra bil narkotikapåverkad!?

Går väll under inehav av narkotika, även om du har det i blodet och inte i fickan. Vad gäller när man kör bil med det i kroppen antar jag det räknas som både inehav och rattfylla. Jag lyckades undkomma med ringa narkotikabrott eftersom jag var så ung. skulle jag haft samma mängd idag skulle det fallit under narkotikabrott.. öven en viss mängd blir det även anstiftan till försäljning om dom vill bråka. Dont do drugs do music, but one joint everyday keeps the doktor away </propaganda>

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kanske tur, men jag anser iaf att det är en bagatell att dra runt på en 21 kilos leksak.

Edit: helvete vad smileys jag använder xD

Faktum är att det inte är så bagatellartat som man kan tro. Frågan är vilka försäkringar som ska gälla om du t.ex. kör på någon annan med din leksak? Eller om du själv blir påkörd av en bil, vem är då skyldig?

Samma sak gäller med de toktrimmade mopederna som vissa föräldrar låter sina ungar åka omkring på ...

/Daniel

jo men vafan, jag hade ju inte kunnat skada någon annan än migsjälv på den lilla saken. Okej att en cyklist eller gående hade fått en bra smäll men jag nämnde inte att jag körde på vägen, och en bilist hade knappast tagit någon skada av att köra på mig.

Heh, jag hade hjälm lådan 🙂

Men nånstans måste man ju dra gränsen. Man kan inte sitta och halvfjäsa fram och tillbaks huruvida din olovliga körning var farlig för dig själv eller för någon annan, eller inte alls. Olovlig körning är olovlig körning helt enkelt.

Inte alls speciellt märklig dom egentligen...

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kanske tur, men jag anser iaf att det är en bagatell att dra runt på en 21 kilos leksak.

Edit: helvete vad smileys jag använder xD

Faktum är att det inte är så bagatellartat som man kan tro. Frågan är vilka försäkringar som ska gälla om du t.ex. kör på någon annan med din leksak? Eller om du själv blir påkörd av en bil, vem är då skyldig?

Samma sak gäller med de toktrimmade mopederna som vissa föräldrar låter sina ungar åka omkring på ...

/Daniel

jo men vafan, jag hade ju inte kunnat skada någon annan än migsjälv på den lilla saken. Okej att en cyklist eller gående hade fått en bra smäll men jag nämnde inte att jag körde på vägen, och en bilist hade knappast tagit någon skada av att köra på mig.

Heh, jag hade hjälm lådan 😉

Men nånstans måste man ju dra gränsen. Man kan inte sitta och halvfjäsa fram och tillbaks huruvida din olovliga körning var farlig för dig själv eller för någon annan, eller inte alls. Olovlig körning är olovlig körning helt enkelt.

Inte alls speciellt märklig dom egentligen...

/Daniel

Egentligen är det ju skitsamma. Inget hände, lite böter och en varning.

peace.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte fast för mopedtrimmning. Just då hade jag hjälmen på tanken., eftersom jag åkte bredvid och pratade med en kompis som cyklade, på väg till skolan...

Mopeden beslagtogs omedelbart, och jag fick böter på 1200:- (det är jävligt mkt när man är 15 år).

Men konstigt nog fick jag mitt lämp utan problem året därpå, skrev teroriprovet samma dag som jag fyllde år och körde upp för Bil & mc inom nästkommande vecka. Mao hade jag mitt AB körkort i handen drygt en vecka efter att jag fyllde 18.

Det kanske var lättare då? (för 15 år sen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte fast för mopedtrimmning. Just då hade jag hjälmen på tanken., eftersom jag åkte bredvid och pratade med en kompis som cyklade, på väg till skolan...

Mopeden beslagtogs omedelbart, och jag fick böter på 1200:- (det är jävligt mkt när man är 15 år).

Men konstigt nog fick jag mitt lämp utan problem året därpå, skrev teroriprovet samma dag som jag fyllde år och körde upp för Bil & mc inom nästkommande vecka. Mao hade jag mitt AB körkort i handen drygt en vecka efter att jag fyllde 18.

Det kanske var lättare då? (för 15 år sen)

ja det kan man ju lätt säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...