Jump to content
Annons

TS - nyttinyttnytt


Recommended Posts

Annons

I refrängen ligger sången långt bakom den stora gitarren. Vill gärna ha fram den lite. och gärna krympa gitarren också.

Finfin låt annars, snyggt genomförd. Kanske lite otajt på sina ställen, typ i början innan det kommit igång. Bra sånginsats, speciellt när hon krämar i lite. Kanske fila lite mer på de låga partierna som verkar ligga lite på gränsen av hennes register. Kul med tjej som sjunger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker trummorna hörs för mycket i höger? Sänk också hihaten och höj virveln. Sänk crashar i höger kanal och/eller lägger dom också i vänster kanal. Bättre balans. Det här med dynamik är svårt. När ni drar på blir gitarrerna för höga och sången försvinner. Gurorna borde nog komprimeras mera.

Ganska trevlig sång men saknar lite variation. Men sånt kommer med tiden. Dels handlar det om att själv lyssna på stora sångerskor men också att ha en producent som kan ta fram det där man inte trodde fanns.

Och så låten, tyvärr inget som får mig att hoppa till av lycka. Ok, men inte mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

I refrängen ligger sången långt bakom den stora gitarren. Vill gärna ha fram den lite. och gärna krympa gitarren också.

Finfin låt annars, snyggt genomförd. Kanske lite otajt på sina ställen, typ i början innan det kommit igång. Bra sånginsats, speciellt när hon krämar i lite. Kanske fila lite mer på de låga partierna som verkar ligga lite på gränsen av hennes register. Kul med tjej som sjunger.

Hörde också det med sången på refrängen när jag kom hem. De som lät så bra i studion =/

Har också uppmärksammat otajtheten i början, där ligger ju skulden på mig (som trummis). Ska banda trummor om ett tag igen, får bli att ta om inledningen helt enkelt.

Tack för de fina orden om låten också =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...