Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Gjorde låten efter ja gjorde slut me en tjej...

e ganska oerfaren inom musikgrejen men ja försökte så gott ja kunde

musik och text allt gjort och skrivet själv.

Synpunkter tack 😛

Redigerat av Lundin
Annons
creel (oregistrerad)
Postat

Det här var riktigt bra gjort! Tyvärr är det inte min genre så jag vet inte vad man ska ge för kritik. Låtmässigt så var den bra för sin genre, tycker jag. Ljudmässigt, hur du mixat den, är nästan lika bra. Dock är jag kass på sånt, men jag hör att du lagt ner en del arbete gällande mixningen. Fast en sak jag reagerade på var att trummorna gärna hade fått vara lite tyngre, mäktigare, fylligare.

Nån annan får ge dig konstruktiv kritik, jag vill bara säga att det var jävligt bra gjort för en oerfaren. Bra sjunget!

Postat

Fin låt och bra sång! Gör några till så jävlar.

Beatet tycker jag var lite tråkigt. 909-clap känns inte helt rätt i sammanhanget. Skulle gärna höra något skramligare, smutsigare. Eller kanske mer elektroniskt och upptempo, som omväxling.

Men men, bra jobbat!

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Det här var cool! Härligt att höra lite sånt här på forumet också.

Jag tror jag förstår hur du har tänkt här och vilken känsla du vill ha fram i soundet. Men, det behövs en gnutta mer attityd i produktion och sång. Mer definition i fraseringarna så det låter tight. Det låter lite "boomy" just nu vilket jag tror är en EQ fråga, försök få fram lite "rum" i mixen.

Som mycket annat så är sången det allra viktigaste i denna låt. Ruskigt bra röst och det låter som det finns grym potential. Men det låter lite för torrt mixat och lite för otight just nu. Släng in en gnutta mer passion i sången och mixa fram den större så tror jag du är hemma.

"Stupid Fucking Hore" frasen känns lite malplacerad. Jag tror jag vet vad du försöker göra, men om du ska lägga in en sån grej måste det bli mer "power" och attityd på den grejen. Kanske dubbad och förstärkt en hel del mer just på den grejen.

Bra låt, bra röst men finslipa mer så kommer det bli asa bra. Härligt!

Postat (redigerat)

Jaha ja.. Been there done that... Mycket bitter text ju... Man ganska entonigt måste jag få säga.. Men sången är förstklassigt inspelat.. Men guuu så bittert.. 😉

Jag gjorde samma sak då min tjejj gjorde slut.. Men jag tog och "inverterade" det hela.. Jag lät en tjej sjunga "her point of view".. Vill du lyssna så finns mina "faan det är slut.. I want U back" låtar på mms://dorotea.tv/lns.wma (måste öppnas i Windows Mediapleyer då den streamas) Och den lite dansigare versionen på mms://dorotea.tv/lnd.wma

Eller vill du höra rubbet av "sad harts, "i want U back" manifest" av mig så gå till http://dorotea.tv/robban.php 🙂

Men "life goes on" 😆

ps. Att det blir slut med tjejjen är bara bra för musikskapandet, det står tusen åter och väntar...

ds.

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.