audible Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 * LÅTNAMN: Your eyes in the sunset * ARTIST/GRUPP: audible * GENRE: house * LÅTLÄNGD: 4:33 * KOMPOSITÖR: audible * PRODUCENT: audible * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 6,25 MB * STATUS: skiss Detta är resultatet av några timmars arbete.. Känns som om man kommit till det första stoppet då man kan pusta ut och reflektera över hur det låter. Vill ha så mycket kritik som möjligt.. Tack på förhand. 🙂 audible___your_eyes_in_the_sunset_demo_.mp3
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Vart tog basen vägen kompis? 😛 Trummorna känns ganska snygga, men för tunna. Lite elakare kick kan vara en bra start. Basgången känns lite mesig den med, lite mer sub kanske, lite mer vrål. Skulle du ändra på dom sakerna (plus säkert lite småplock som jag inte kommer på nu) så jag blir nöjd blir det en 4/5! 🙂
audible Postat 16 juli 2006 Trådstartare Postat 16 juli 2006 Hehe.. den försvann nog någonstans när jag mixade i mina DJ-lurar.. Inte speciellt bra bas i dem.. Men vad behövs mer tror du.. ett tydligare break? Annorlunda basgång?
hegobald Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Shysst driv i låten och så.. Lite tät ljudbild dock.. Men jag gillar drivet verkligen.. Din pan-svep gillar jag oxå.. Men det saknas tryck i basregionen.. Låt det gärna vara mera dynamik och lite lägre ner i frekvens.. Nu känns basen odynamisk.. Fast jag gillar soundet.. Jag tänker på min gammla älskade DX7 då jag hör den basen.. 😛
ThomasJ Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Jag gillar detta. Tummenupp! Som andra sagt kanske basen är lite klen men inte så farligt ändå enligt mig.En varning bara: Gör aldrig en hel mix i enbart lurar, det har jag lärt mig nu iaf:P
Pellesnusk Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Det saknas ju bas, det är vi överens om. Men sedan tycker jag att resten av ljudbilden känns ansträngd och övermättad. Fläska på basen och se samtidigt över alla andra ljud och försök att rensa upp lite vad som låter i vilken frekvens.
audible Postat 17 juli 2006 Trådstartare Postat 17 juli 2006 Tack så mycket för all kritik.. det hjälper jättemycket. 😄 Ska ta en sväng till polarens studio ikväll och mastra så det står härliga till 😆 Tänkte få till en lead-sång också.
Lundin Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Jag vet inte.. men kan du inte lägga lite House-filt på delar av diskantinnehållet o bara låta vissa saker skina igenom? Basljudet? (nåja.. som låter som ett DX-piano?) måste du göra något åt.. den känns alldeles för tydlig för ljudbilden i övrigt.. och är det en bas..lägg tillbaka fettvalkarna så den inte får stå där helt naken å skämmas 😳 Det du redan gjort känns som om det kan leda någonstans men skulle nog behöva lite mer delar för att kännas helgjuten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.