Cantrell Postat 16 juli 2006 Dela Postat 16 juli 2006 Vill ha en bra multieffektpedal till min lilla hemmastudio, som jag samtidigt kan använda mig av på scenen. Har kommit fram till nån av Boss gt8 eller line6 pod xt live. Lirar punk/rock/metal så där får sound-fokus ligga. Men man vill ju ha många strängar på sin lyra! 🙂 Har läst artikeln i Studio om Boss gt8 å den verkar riktigt schysst, men står ändå i valet å kvalet. Har inte riktigt funnit nåt här som väger dessa mot varandra, så jag vore tacksam om nån med lite erfarenhet av dessa ville hjälp till lite! (Eller finns det andra bra alternativ som jag missat?) Tack å bock! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 16 juli 2006 Dela Postat 16 juli 2006 (redigerat) Det beror ju helt på vad du har för behov. Personligen föredrar jag Vox Tonelab SE framför de båda mycket beroende på att den är så grymt lättrattad och förstärkarljuden i den slår både GT8 och XTL på fingrarna i mina öron. Den beter sig som en riktig rörstärkare. Däremot avundas jag Podens Delay och GT8ans flexibilitet. Men som alltid med sådana produkter måste man kompromissa nånstans. Därför är det bra att veta precis vad man är ute efter. Alla tre är bra brädor, men de är bra på olika saker. EDIT: Men av GT8 och XTL skulle jag lätt valt XTL pga att jag tycker den låter bättre. Redigerat 16 juli 2006 av rainydays Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kirtaphus Postat 16 juli 2006 Dela Postat 16 juli 2006 Lätt val, Pod Xt Live 🙂 spelar du rock/metal har du mycket bättre naturtroget rör sound i simuleringarna. Jag har testat bägge nogrant innan jag köpte PodXt. Vill du ha annu bättre metalljud köper du metalpack från Line6 hemsida, *mumma* 😎 BossGt8 låter bara illa, dom ha bra effekter men vad hjälper de när grundljuden suger. jag täker på distljuden då förståss, rena ljud är okej. Tonelab har jag för mig har ett bra rockljud, men PodXT live är för Metall. over and out. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cantrell Postat 16 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 16 juli 2006 Vill du ha annu bättre metalljud köper du metalpack från Line6 hemsida, *mumma* 🙂 Vill väldigt gärna ha bra metalljud! Bra med xtl är jag att man lätt kopplar den till bruken med usb å lätt uppgraderar programvara, vilket vad jag förstår man inte kan göra med gt8:an! Mycket tacksam för dessa svaren! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.