Jump to content
Annons

Once in a life time


Exil

Recommended Posts

LÅTNAMN: Once in a life time

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:49

KOMPOSITÖR: Exil

PRODUCENT: Exil

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 6.1 MB

STATUS: Grund

Jag har suttit och jobbat på den här låten ett litet tag, och börjar få låten dit jag vill. Vissa instrument ska bytas ut, särskilt elguran. Den låter hemsk. Men när skolan drar igång igen ska jag ta och spela in med en duktig gitarrist. Har ju inte världens studio hemma, så än så länge får det bli midigitarr.

Jag har lite idéer till sång, men jobba vidare med det med en nära vän lite senare. Så klaga inte på att den är lång och tråkig utan sång, för det vet jag. Utan ge ris och ros för mixen?

Låtlänk: http://www.speedyshare.com/425721729.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har egentligen inga problem med låten. Gillar kanske inte musiken, så jag bör nog inte yttra mig? låter väl okej?

Smaken är som baken, men eftersom du inte reagerar något speciellt så tar jag väl det som en komplimang 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter ok. Det som avgör om låten blir bra eller dålig är till stor grad upp till sångmelodi och sångare. Finns väl lite risk att det blir pojkbandspop av det om man inte passar sig, låter lite som den typen av komp.

Är lite skeptisk till de långa breaken, ex vid 55 sekunder, men det kanske finns någon tanke i melodin där.

Men kör på säger jag =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter ok. Det som avgör om låten blir bra eller dålig är till stor grad upp till sångmelodi och sångare. Finns väl lite risk att det blir pojkbandspop av det om man inte passar sig, låter lite som den typen av komp.

Är lite skeptisk till de långa breaken, ex vid 55 sekunder, men det kanske finns någon tanke i melodin där.

Men kör på säger jag =)

Jo visst hänger det mycket på sången och melodin. Jag har en väldigt duktig sångerska som jag skulle kunna använda. Ska se om hon nappar. Då blir det absolut inte pojkbandsfeeling iaf 😛

Jag förstår att du är lite skeptisk till det långa braket. Det ska läggas en elgitarr som ska pumpa 4:e delar där, och min tanke är att det ska bygga på sång just vid det stället. Får se hur det blir, annars får det kortas ned.

Att det låter okej tar jag som en komplimang. Då låter det iaf inte helt amatörmässigt iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tycker det låter bra och poppigt. Blir kanon med en bra sångslinga. En sak som jag låter lite mysko i mina hörlurar på jobbet (där jag sitter och lyssnar nu) är stråkarna. De är svajjiga på något sätt och låter därför i mina öron lite falska... Annars bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...