Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Vi flyr

ARTIST/GRUPP: Tobb

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 03:44

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.12 MB

STATUS: Halvklar demo

LÅTLÄNK:

Slänger upp en liten halvklar demo. Faktiskt den första låten som jag slutfört någonsin. Den saknar dock sång än så länge pga att jag inte bestämt vilken mic jag ska köpa.

Vill ha lite kritik på ljudupplägget, tycker själv att det låter okej i nuläget men saker kan givetvis bli bättre. När man är nybörjare vill man gärna att folk ska gnälla på saker som är fel.

Melodin är enkel, jag gillar sån musik. Typ Gessle.

Jag har inte använt några avancerade grejer när jag spelat in, mixning och mastring och sådant är ej gjort än.

Säg vad ni tycker. Jag vet inte riktigt hur jag ska komma vidare. Vissa av gitarrtagningarna kan kanske bli bättre, svänget i trummorna likaså... Sen så verkar allt kanske vara för mycket panorerat? Hm. Gnäll på 🙂

Redigerat av Tobb
Annons
Postat (redigerat)

Ja det låter nästan lite som gessle. Det som jag inte riktigt gillar är rummet på trummorna. Stort fan av reverb kanske? Eller så är allt inspelat med en mick kanske, eller dragit upp ambience micken för mycket i DFH eller något liknande?

Basen är också lite ostämd. Eller så är det gitarren som gör det. Det är väl det som jag tycker du borde fixa till.

I mina öron varken bra eller dåligt. Med en bra text och melodi kan det säkert bli bra 🙂

Redigerat av Exil
Postat

Tackar för det där.

Jag äger Ezdrummer och det är där jag inte fixat med soundet riktigt. Håller med om att ljudupplevelsen inte är helt tajt med de reverbade trummorna. Får fixas 😮

Gitarren är säkert en aningens lite ostämd med. Slår vad om att jag slarvade med det... Klantigt. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.