Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjenare jag behöver samplade trummor som passar hiphop, gratis någon som vet var jag får tag i dem? 🙂😏

Annons
Postat
tjenare jag behöver samplade trummor som passar hiphop, gratis någon som vet var jag får tag i dem? 

Beror på vilken typ av hip-hop men en 808 brukar funka till det mesta inom genren.

och dom finns ju samplade både till höger å vänser , du har säkerligen redan ett bibliotek med 808 ljud ioch med att du pysslar med Trance i vilken den även är populär..

Funnyshoes (oregistrerad)
Postat

Sampla egna trummor! Leta upp lite gamla låtar av något funkband och ta trumljuden därifrån. Mer hiphop blir det inte 🙂

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Menar du rena ljud eller loopar?

Postat

Jag menar rena ljud bara en kick eller nått sådant. och jag är inte mycket för att sampla från andra låtar.. det känns lixom som du har snott hela låten då.

Postat
Jag menar rena ljud bara en kick eller nått sådant. och jag är inte mycket för att sampla från andra låtar.. det känns lixom som du har snott hela låten då.

äsh.. det är ju inte plagiat om du samplar en bar eller två. Men visst det är ju inte lagligt

Postat
rena ljud bara en kick eller nått sådan

Kolla in P5 Audio

där hittar du lite paket med trummor och loppar och massa annat...

Har du några fler tips? Jag är också ute efter trummsamplingar till HipHop. Lyssnade lite på P5 grejerna och det kändes inte riktigt som det jag är ute efter. Mer förslag? 😉

• 4 månader senare...
Lemanic (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Leta efter "Funky Drummer" på google och då får du RÅmaterial till en hit.

Redigerat av Le Manuel Da Riot
Postat
Leta efter "Funky Drummer" på google och då får du RÅmaterial till en hit.

Ah, tack! Jag har alltid undrat hur man gör en hit.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.