Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Hade vart tacksam för lite hjälp med Cubase SX 3. Grejen är att jag suttit och mixat ett tag på en låt som jag spelat in, fått det att låta riktigt bra dessutom. Helt plötsligt när jag skulle öppna projektet igen laddar den allting som vanligt men när den är klar stänger sig cubase automatiskt.

Jag startade om allting några gånger och efter typ 10 gånger fick jag det att funka igen. Blev självklart skitglad men lyckan varade inte länge,. Jag mixade en stund och sparade skiten och gjorde backup också. När jag skulle starta det igen dagen efter var det samma problem igen. Vet inte vad det kan vara alls. Allt är liveinspelat med instrument, alltså inga mjukvarusyntar alls, och jag använder waves pluggar.

Tack på förhand för hjälp

Charley

Annons
Postat

Man skulle kunna tänka sig att det är en plugg som spökar. Prova att döpa om plugin-mappen till VST Plugins_ och starta projektet. Du kommer få givetvis få en massa elaka fönster som upplyser dig om att pluggarna saknas, men det viktiga är att se om du kan ladda projektet.

Om det går att ladda projeket måste du fundera på vilken plugg det är som spökar. Om det inte går att ladda projektet skulle jag installera om Cubase. Om det fortfarande inte går att ladda projektet så skulle jag börja spela bongotrummor.

Postat

Jag har haft samma problem och då tog jag bort den sista pluggen Cubase installerade innan då Cubase försvann.

(Man ser ju text i fönstret därnere vilka pluggar som laddas in medans Cubase installerar sig.)

'Sen fungerade det. Därefter installerade jag om pluggen.

stupelfrasse (oregistrerad)
Postat

jag har haft liknande problem med waves-pluginsen... prova med det som föregående inlägg föreslår... funka för mej iaf 🙂

Postat

När du får "skicka" och "skicka inte" titta i felrapporten och kolla om det står nånting om nån av dina pluggar. I så fall är det nån av dem som spökar. Installera om den aktuella pluggen i så fall.

Mvh / djonas

Postat

ok gött får testa

Det är nämligen bara när jag laddar det projektet som det händer.. är säkerligen en plugg.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.