Jump to content
Annons

En liten fundering!

Cloudsurfer

Recommended Posts

Hej! Detta kanske är helt självklart för er, men jag som nästan bara håller på med hardtrance, hardhouse och psy så jobbar jag sällan i andra BPM än 140, 148 och 155. Och det jag undrar då är; vad är 'standard' Bpm'en för House och Hip-hop/rap? Har försökt mig på en massa olika men kan aldrig reda ut mina beats 😆

Tackp å förhand!

Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Du kan lägga dig på 120-130 för House och för hiphop kan du lägga dig typ 80-110.

Ändra till det känns bra bara? :rolleyes:

Dela på andra sajter

Du kan lägga dig på 120-130 för House och för hiphop kan du lägga dig typ 80-110.

Ändra till det känns bra bara? 😎

Det har ju aldrig kännts bra :rolleyes: men nu när jag har fått denna vägvisning så kanske det kommer kännas bra iaf 😱

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
pme (oregistrerad)
Strunta i vad som är standard och välj ett tempo som passar det du vill förmedla. Det kan bli intressant om man bryter mot normen.

Ofta vill man lära sig normen. När man väl kan den så är det roligare att bryta den!

Dela på andra sajter

Strunta i vad som är standard och välj ett tempo som passar det du vill förmedla. Det kan bli intressant om man bryter mot normen.

[offtopic]

Just det, det är du som gjort AMG-303 😉

Har den på Amigan fortfarande nånstans tror jag 🙂

[/offtopic]

Förövrigt brukar väl standard house som någon sa ligga runt 120-130 bpm, helst med lite shuffle.

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Om man kör med midi är det ju lätt att bestämma sig sist - om man tar för stort värde låter det spattigt, om man tar för litet blir det segt.

Brukar bli 2 enheter större värde än det man använde vid utvecklingen av låten.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.