Pazo Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Hur får man bort fläckarna? Det blir inga fläckar. blir bara lukt som går bort i tvätten 😲 Pazo har testat:D Läste du inte mitt inlägg ovan? 😕
Cloudsurfer Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 'under mina gucci-brallor finns det stor potential' tror jag ska slidea på mina nya dolce flipflop för 9700:-, mina badshorts från nudie och mitt nätlinne från tiger och ge mig ut på stan. Jag är förståss inte alls ironisk. UFF-CONTAINERS FTW!
ThomasJ Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 'under mina gucci-brallor finns det stor potential' tror jag ska slidea på mina nya dolce flipflop för 9700:-, mina badshorts från nudie och mitt nätlinne från tiger och ge mig ut på stan. Jag är förståss inte alls ironisk. UFF-CONTAINERS FTW! möt mig på sture så medtager jag ett par flaskor kristall för sådär 25 loppor sen har vi skumpakrig med coxsnokar:P
Cloudsurfer Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 'under mina gucci-brallor finns det stor potential' tror jag ska slidea på mina nya dolce flipflop för 9700:-, mina badshorts från nudie och mitt nätlinne från tiger och ge mig ut på stan. Jag är förståss inte alls ironisk. UFF-CONTAINERS FTW! möt mig på sture så medtager jag ett par flaskor kristall för sådär 25 loppor sen har vi skumpakrig med coxsnokar:P ja fy satan att jag ska! Ska jag ta med rubinglasen också? du vet de som har 1337 i diamantbokstäver på? Tar med mig mina D&G brillor också, solen kan ju blända mig när den studsar mot glasen!
Cloudsurfer Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Men för oss som inte har råd med skumpa, här kommer ett tips! Ni vet när man var liten och inte fick sörpla i sig den riktiga champagnen på nyår? Jo då fick jag ju pommac istället! Och det funkar lika bra att ha krig med!
Stinkey Zwei Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Orättvisan är i så fall att vi tjänar olika. Vad man sen väljer att göra med sina pengar ska väl andra skita i.
Cloudsurfer Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Orättvisan är i så fall att vi tjänar olika. Vad man sen väljer att göra med sina pengar ska väl andra skita i. Ja, men bara för att man tjänar mer än någon annan (eller har sån jävla tur att man är infödd i sin farsas täta bankkonto) så måste man inte göra saker som jag ser som ett hån mot oss andra som VERKLIGEN JOBBAR för pengarna man får.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 'under mina gucci-brallor finns det stor potential' tror jag ska slidea på mina nya dolce flipflop för 9700:-, mina badshorts från nudie och mitt nätlinne från tiger och ge mig ut på stan. Jag är förståss inte alls ironisk. UFF-CONTAINERS FTW! möt mig på sture så medtager jag ett par flaskor kristall för sådär 25 loppor sen har vi skumpakrig med coxsnokar:P Cristal är inte ens en särskilt bra Champagne. Marknadsförning, igen. Tänk att ni går på all reklam.
Stinkey Zwei Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 "Infödd i sina farsas täta bankkonto", är du emot arvsprincipen? Själv tllhör jag säkert de på forumet som har sämst ekonomi, men man måste se "den stora bilden". Accepterar man de ekonomiska differanserna i ett kapitalistikt samhälle, vilket de flesta gör, kan man inte åberopa nån sorts veto mot vad de som tjänar mer än jag väljer att spendera sina pengar på.
ThomasJ Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 'under mina gucci-brallor finns det stor potential' tror jag ska slidea på mina nya dolce flipflop för 9700:-, mina badshorts från nudie och mitt nätlinne från tiger och ge mig ut på stan. Jag är förståss inte alls ironisk. UFF-CONTAINERS FTW! möt mig på sture så medtager jag ett par flaskor kristall för sådär 25 loppor sen har vi skumpakrig med coxsnokar:P Cristal är inte ens en särskilt bra Champagne. Marknadsförning, igen. Tänk att ni går på all reklam. möjligt, för mig kvittar det om den är bra eller inte. Hörde någonstans att det såldes en flaska för tjugofemtusen pix. Det är mkt pengar oavsett kvalitet
hackeman Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Pjae, förstår till viss del din reaktion. Det sticker i ögonen på en när ungar som föds rika nödvändigtvis måste gå runt och fläska omkring med det också. Samtidigt är det inte sunt att låta avundsjukan ta över för mycket heller.. Lycka baseras inte nödvändigtvis på pengar. När den här ungen har kastat bort 17.000 på champagne kommer han att vilja göra ännu värre saker hela tiden som kostar ännu mer; men inte fan blir han gladare för det? /Daniel Du har givetvis rätt. Pengar gör ingen lycklig, men möjligen folk lite gladare! Som sagt, det är bara fattiga människor som säger att pengar inte gör en lycklig, och det är bara fula människor som säger att skönheten kommer inifrån. Hihi. 😆
hackeman Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Okey här en ursäkt! Det var inte meningen att klankaner eller håna någon folkgrupp eller person. Mitt inlägg var baserat på en avundsjuka över folk som tar sig råd att köpa skumpa för ett antal tusen kronor, medans jag sitter här och knappt har råd med bussen in till stan. Det var fel av mig att skriva som jag gjorde och jag hoppas ingen ligger sömnlös över detta! Zzzzzzz. 😆
ThomasJ Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Pjae, förstår till viss del din reaktion. Det sticker i ögonen på en när ungar som föds rika nödvändigtvis måste gå runt och fläska omkring med det också. Samtidigt är det inte sunt att låta avundsjukan ta över för mycket heller.. Lycka baseras inte nödvändigtvis på pengar. När den här ungen har kastat bort 17.000 på champagne kommer han att vilja göra ännu värre saker hela tiden som kostar ännu mer; men inte fan blir han gladare för det? /Daniel Du har givetvis rätt. Pengar gör ingen lycklig, men möjligen folk lite gladare! Som sagt, det är bara fattiga människor som säger att pengar inte gör en lycklig, och det är bara fula människor som säger att skönheten kommer inifrån. Hihi. 😆 Jag är otroligt ful, har inte en cent eller krona på mitt konto. Men jag är fan så lycklig man kan bli ändå. Visst skulle det vart otroligt trevligt att ha en sudd i madressen. Men vad skall man med alla dessa pengar till om man måste hävda sig igenom att köpa saker för dyra pengar bara för att sedan hällaut det tx. Då är det något som fattas i livet enligt mig. Folk sitter med dyra hus och feta konton, men likförbannat är deras liv ett jävla spektakel med droger och sprit. Det jag menar är att om man lever ett bra liv så spelar det ingen roll om man är fattigs som en lus eller rik som en bank. Nu vet jag ju inte hur dessa pojkar i denna artikel fått pengar till detta kalas, men eftersom dom som jag förstog var studenter på en fin skola så tänker jag att dom måste ha ett par täta päron. Inget fel med det. Men när man gör en sådan grej bara för att flasha så är något helt galet, inte bara med dom som gör det utan även dom som värkligen blir inponerade av ett sådant betende! Vad gäller "glidare" som får allt serverat på silverfat, kan jag bara säga att det är synd om dom, nästan så deras päron ger dom massa pengar som en förlåtpressent att dom lyckades bringa dom till livet. Nu drar jag inte alla över samma kam, men det jag menar är det att kan man bränna 17loppor på att hällaut sprit på golvet så skulle man knappast behöva oroa sig för fattigdom och sjukdommar i denna värld om folk som kan göra dessa saker tänkte lite mer på sin omvärld än att tänka på hur man skall inmpa på sina polare eller småflickorna ute på krogen
hackeman Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Jag skämtade förvisso. Men allvar då; jag kommer egentligen från en arbetarfamilj som barn, och har fått jobba mig hårda vägen upp. Jag vet hur det är att leva med konstant oro för att pengarna ska räcka, och jag vet hur det är att inte behöva oroa sig alls. Jag kan ärligt säga att det senare är roligare. Det möjlliggör ett helt annat fokus i livet (och därmed ett helt annat liv). 😆 Men visst, det där fokuset kan ju lika gärna vara ett självdestruktivt fokus, om man nu har anlagen för det. Speciellt om man har så mycket pengar att gränserna sätts av fantasin snarare än ekonomin, då krävs det mer och mer extrema grejor för att få kickar i livet. Tror det gäller att sätta mål i livet som inte bara kan förverkligas med pengar, utan som kräver eget driv och egen prestation och därför ger tillräcklig kick och belöning när man väl når i mål. Tror ofta Bernadotte-wanna-be-bratsen med pappas platinakort saknar de där målen.
ThomasJ Postat 17 juli 2006 Postat 17 juli 2006 Jag skämtade förvisso. Men allvar då; jag kommer egentligen från en arbetarfamilj som barn, och har fått jobba mig hårda vägen upp. Jag vet hur det är att leva med konstant oro för att pengarna ska räcka, och jag vet hur det är att inte behöva oroa sig alls. Jag kan ärligt säga att det senare är roligare. Det möjlliggör ett helt annat fokus i livet (och därmed ett helt annat liv). 😆 Men visst, det där fokuset kan ju lika gärna vara ett självdestruktivt fokus, om man nu har anlagen för det. Speciellt om man har så mycket pengar att gränserna sätts av fantasin snarare än ekonomin, då krävs det mer och mer extrema grejor för att få kickar i livet. Tror det gäller att sätta mål i livet som inte bara kan förverkligas med pengar, utan som kräver eget driv och egen prestation och därför ger tillräcklig kick och belöning när man väl når i mål. Tror ofta Bernadotte-wanna-be-bratsen med pappas platinakort saknar de där målen. Just så jag menade, där slog du spiken i foten!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.