Jump to content
Annons

Recommended Posts

Fille (oregistrerad)
Postat

hej

ok. Inget haveri men ganska störande.

När man startar Cubase hoppar "New project" väljarn automatiskt upp för er?

Jag har haft smärre virus påhälsningar och blir inte riktigt klok på all skit som dundrar in genom linan. Skottpengar på alla som roar sig med detta.

Tack. hej.

Fille

Annons
Fille (oregistrerad)
Postat

Det gör det alltså.

Har micklat lite med ad-aware och man lyckas ju alltid få bort fel grejer.

Postat (redigerat)

uj,

OM du fått spionprogram och/eller virus

så tar Ad-Aware bort mer än vad som är bra.

spybot rensar bättre !

summa summarum:

OM du fått spionprogram och/eller virus:

starta från diskett och töm disken, installera OS igen

😉

köp Norton antivirus med brandvägg 🙂

Redigerat av Rockfart
Fille (oregistrerad)
Postat
spybot kan du använda också...

Rensa bort allt och installera om kanske?

Har gjort det men det blir ingen skillnad? Fattar nada. "new project" ska alltså hoppa upp automatiskt?

har spybot en hemsida?

Postat
Har gjort det men det blir ingen skillnad? Fattar nada. "new project" ska alltså hoppa upp automatiskt?

New project hoppar inte upp automatiskt när Cubase startas.

Tittar du i Preferences : User Interface så hittar du alternativet "On Startup". Här kan du välja vad Cubase skall göra när det startas upp.

/Majken

Fille (oregistrerad)
Postat

New project hoppar inte upp automatiskt när Cubase startas.

Tittar du i Preferences : User Interface så hittar du alternativet "On Startup". Här kan du välja vad Cubase skall göra när det startas upp.

/Majken

Tack majken. börjar få slut på hårstrån att slita i.

Postat

uj,

OM du fått spionprogram och/eller virus

så tar Ad-Aware bort mer än vad som är bra.

spybot rensar bättre !

VAD?

Jag har använt AdAware ganska länge nu (som brandvägg har jag ZoneAlarm Pro) - och jag har aldrig råkat ut för att AdAware har tagit bort något olämpligt. Jag tar alltid bort allt som blir markerat efter en genomsökning.

Använder också AdAware på jobb, på alla datorer i nätverket - och inte heller där har det någonsin tagit bort fel saker på någon maskin.

Fille och Rockfart: Vad är det för några olämpliga saker som har plockats bort när ni har råkat ut för det? 😱

Postat
Vad är det för några olämpliga saker som har plockats bort när ni har råkat ut för det? 😱

Jag vet att Adaware brukade ta bort någon dll-fil som Kazaa installerade (förmodligen en som hade med reklamvisning att göra), vilket ledde till att programmet sedan inte gick att starta. Man fick ställa in Adaware att ignorera filen, så det var ju inget större problem, men det var rätt många vars Kazaa helt plötsligt slutade funka och det var inte uppenbart vad som var problemet. Jag kan tänka mig att samma problem har förekommit för andra reklambaserade program.

Fille (oregistrerad)
Postat (redigerat)

För mig tog det bort dels en bridge.dll fil samt en annan rundll.exe som jag inte vet vad den gjorde.

Mitt aktivitetsfält vägrar spara inställningar som att ha Snabbstart på m.m. Jag har även fått något som heter Search Assistant(?) Jag vill ta bort skiten men det vill inte burken. Kan det ha med DSO Exploit att göra? Jag läste på någon hemsida att DSO och någon form sökmotor som lagt upp sig på datorn ofrivilligt hade med varandra och göra. Jag har tagit bort DSO både med spybot och manuellt men Search grejen vill inte försvinna.

När jag startade datorn hoppade en varningsruta upp som sa att bridge.dll filen inte kan startas.

Rundll.exe ville inte svara när man skulle stänga av datorn. Aktivitetshanteraren ville avsluta programmet men kunde inte.

Har inte haft kazaa men DC++ va installerat ett tag. Kan det ha varit problemet?

Redigerat av Fille
Postat
När jag startade datorn hoppade en varningsruta upp som sa att bridge.dll filen inte kan startas.

Jag tror inte att DC är upphovet till detta problem. Det kan vara vilken skum webbsida som helst i stort sett. Ett hett tips är att ställa upp säkerheten på max när man surfar runt på Internets... bakgård.

Det är tänkbart att Spybot inte har kunnat rensa ordentligt för att något som är kopplat till smörjan du har fått in i datorn körs. Se till att du har uppdaterat SpyBot och testa sedan med att starta datorn i felsäkert läge så att ingenting annat än det nödvändigaste för datorn startar och scanna igen. Kolla också vad som autostartar med Windows.

Postat
Vad är det för några olämpliga saker som har plockats bort när ni har råkat ut för det? 😱

Jag vet att Adaware brukade ta bort någon dll-fil som Kazaa installerade (förmodligen en som hade med reklamvisning att göra), vilket ledde till att programmet sedan inte gick att starta. Man fick ställa in Adaware att ignorera filen, så det var ju inget större problem, men det var rätt många vars Kazaa helt plötsligt slutade funka och det var inte uppenbart vad som var problemet. Jag kan tänka mig att samma problem har förekommit för andra reklambaserade program.

😄 Kazaa är ju fullt med spyware som man definitivt inte vill ha. 🤪 Dessutom kan man kanske diskutera dubbelmoralen hos musiker som gärna vill tjäna pengar på sin musik - samtidigt som han hämtar alla andras musik gratis med Kazaa... 😆 Nåja - det var inte det denna diskussion gällde, så det hoppar vi över... 😉

AdAware tar inte bort Hotbar ordentligt, eftersom det installerar om sig direkt när man går ut på Nätet igen efter en körning med AdAware. Om man har gjort misstaget att installera Hotbar, så måste man avinstallera det via Kontrollpanelen i stället.

Det finns även klockor och vädertjänster och en massa annat skräp som kanske känns kul att installera - men vissa är instabila och kan orsaka konstiga krascher - och de flesta innehåller dessutom spyware, så man ska helt klart undvika att installera en massa "hjälpmedel" som man hittar på Nätet... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.