Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: vet ej

ARTIST/GRUPP: inget bestämt

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 3.45

KOMPOSITÖR:jag

PRODUCENT: Jag

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.3 mb

STATUS: färdig?

Ja, ni kan väl kommentera den.. Ingen sång hitills men det ska fixas =) Nån tjej som kanske skulle kunna tänka sig att sjunga på den och som bor i sthlmsområdet? Kommentera!

Annons
Postat

intro- skulle kanske va koolt med nått annat pianoljud, eller nått helt annat ljud. Kanske inte ska spela introt exakt likadant som leadsynten!?

sen pausen vid 30sek, låter ganska stelt, kanske för att det saknas djup i hela mixen, kanske ska lägga lite olika reverb, delayer och/eller chorus på vissa instrument, särskilt hihatsen låter för starkt panorerat och så är dom nog aningen starka öht.

sen så kommer det en gitarrliknande instrument runt 3.00 den är ju rätt såft, kanske skulle kunna lägga en stereochorus eller liknande på den så den får lite mer stereokänsla.

annars är det en rätt såft låt, svårt att tänka mig sång när leadsynthen spelas dock, men i mellanpartierna kanske du skulle kunna lägga lite vocals.

men som sagt, saknar både djup, och viss stereokänsla.

bara lite synpunker 😱

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
Nu får nån faktiskt kommentera nu när hela 9 pers laddat ner! =(

Jag la faktiskt inte upp den bara för att folk skulle ladda ner och knipa käft..

Det förstås...

Jag älskar att kommentera låtar upplagda av personer med samma attityd som dig.

Hej då

Postat
intro- skulle kanske va koolt med nått annat pianoljud, eller nått helt annat ljud. Kanske inte ska spela introt exakt likadant som leadsynten!?

sen pausen vid 30sek, låter ganska stelt, kanske för att det saknas djup i hela mixen, kanske ska lägga lite olika reverb, delayer och/eller chorus på vissa instrument, särskilt hihatsen låter för starkt panorerat och så är dom nog aningen starka öht.

sen så kommer det en gitarrliknande instrument runt 3.00 den är ju rätt såft, kanske skulle kunna lägga en stereochorus eller liknande på den så den får lite mer stereokänsla.

annars är det en rätt såft låt, svårt att tänka mig sång när leadsynthen spelas dock, men i mellanpartierna kanske du skulle kunna lägga lite vocals.

men som sagt, saknar både djup, och viss stereokänsla.

bara lite synpunker 😄

Jättestort tack för att du skrev så mycket! =D Ska tänka på allt du sa.

Postat

Japps... detta är fantastiskt dåligt 😕

Allt är fruktansvärt stelt och tråkigt

Prova jobba med velocity, och lägg ner lite mer tid på letande/skruvande av ljud.

Skön gitarr som smyger sig in på slutet dock... Ta bort allt annat och bygg nåt kring den kanske?

Hoj!

Postat
Jag har ingen speciellt otrevlig attityd, jag blir bara irriterad när 9 st laddar ner och ingen säger nåt. =)

Hur många komenater har du själv lämnat på detta forum? No har feelings, vorre synd med ännu en tråd med bråk!

Postat
Nu får nån faktiskt kommentera nu när hela 9 pers laddat ner! =(

Jag la faktiskt inte upp den bara för att folk skulle ladda ner och knipa käft..

Äsch nio är väl ingenting. Fyra laddade inte ens klart den, en tyckte den var dålig och stängde av, två tyckte den var bra men var för lata för att svara, en var tvungen att släppa in katten och den sista var bara ett hjärnspöke. Eller nåt? 😠

Postat
Jag har ingen speciellt otrevlig attityd, jag blir bara irriterad när 9 st laddar ner och ingen säger nåt. =)

Ey softa, ibland kanske man laddar ner något och inser att man inte har något att tillföra, eller så lyssnar man och kommenterar senare när man lyssnat klart.

Jag tror jag förstår hur du tänkt med låten och jag tror nog det kan bli bra till slut. Om du skulle hitta någon som kan lägga lite kick ass-sång på det hela så skulle det nog lyfta. Men utan sång känns det bara stelt och onyanserat. Melodislingan känns gammal och väldigt in your face och trummorna är alldeles för trista. En konstig HH ligger för högt och felpanorerad och det händer inget kul alls, bara stelt och trist.

Så, fila på trummorna, gör melodin lite mjukare och hitta någon som kan sjunga och posta igen!

Postat (redigerat)

Kommer här med lite hårda bud.

Tycker inte trummorna har tillräckligt med driv. Låten känns lite tunn, jag tror du kan feta på arret en aning. Sedan får du gärna jobba mer på detaljer, lägga in lite små saker i låten som kanske bara kommer in då och då. Låten har potential, slit vidare.

Redigerat av Neko
Postat

Du har ett ganska bra frö där å bygga vidare på.

Men jag irriterar mig på den svajiga bagrunds synthen (kommer in vid 2:18 ca)som inte känns som den harmoniserar med lead synthen. Det skär sig på vissa ställen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.