musik (oregistrerad) Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 (redigerat) Hej! Denna skulle ha kunnat legat som Gallup om den vore musikrelaterad och det är den inte (det räcker inte att jag har skapat tråden). Vilket glassmärke är er favorit? Jag nämner några här som inspiration: GB Triumf King Sia Diplom-Is Ben & Jerry Lejonet & Björnen Nestlé Hägendaz Eldorado Coop ICA Kling Hemglass Mövenpick . . . annan sort? 😳 Själv röstar jag faktiskt på Triumf. "Himmelsk röra" köpt i Majera är det inget som slår... :musik Redigerat 14 juli 2006 av musik
Claes Holmerup Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Lejonet & Björnen - för de har an massa olika sorters sorbet, som jag är mycket mer förtjust i än glass... 😄 Sia har också ett par sorbet-sorter, men inte lika många - så de är ganska ok också...
Lilleman Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 (redigerat) När det gäller glass, så finns det bara Klings Glass i min frys... M-400 är en riktig höjdare... Men vilken glass som helst med deras vaniljglass går bra... 😄 När det gäller GB, så händer det att jag köper en "88:an" när det inte finns Klings Glass 😄 Edit: Jag glömde deras Glasstårta... Glasstårtan, en himelsk upplevelse... Klings alltså... Redigerat 13 juli 2006 av Lilleman
Krokodil Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 GB for the win. Sandwich, Solero, 88an eller Magnum Double är det ingen som slår.
auto mode Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 (redigerat) Glass och pastahusets. Deras jordgubbsorbet. OJ OJ OJ http://www.glass-pasta.com/index2.html Redigerat 14 juli 2006 av auto mode
hackeman Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Lejonet & Björnen.. mmm, väcker gamla minnen. 😱 Mövenpick har schysst glass. Ska man köpa hem för att bjuda blir det oftast den.
Tilly Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 (redigerat) Enda sedan jag var glassgubbe på Liseberg så har jag varit en riktigt glassfantast! Mövenpick - är riktigt fin.. Riktigt len och väldigt stark karaktär! Hägendaz - underbar, underbar, och underbar! Ganska vanlig glass faktiskt, men ack så god.. Mina 3 favoritsorter är 1 - Citron Sorbet 2 - Rom Russin 3 - Adolimia Cerat (uttalas Kerat) mmm en kombination av dom här 3 är helt underbar.. Jag skulle lätt avstå sex i ett helt år just för denna kombination... Italiensk glass är väldigt fin.. Redigerat 14 juli 2006 av Soundborn
Rix Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Mangosorbet på vodkaspegel är en underbart fräsch mellandessert i en lång middag.
ThomasJ Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 (redigerat) Men vafan. Man lär väl sig på dagis att det är GB gammaldaxvanilj som är det som är elajt! Redigerat 14 juli 2006 av Lådan
D Vibe Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 GB's olika Solero-sorter är väldigt goda, in my humble opinion .. 🙂 /Daniel
hegobald Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Du glömde den godaste av alla på din lista.. Nämligen Kling glass Du nämde dock king men det vet jag inte alls vad det är för märke 😉
Sonnert Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 För tillfället är det nog ben & jerrys. men kling ligger mycket nära hjärtat också.
dede Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Lejonet & Björnen. Sen har faktiskt Liedl en del vädigt goda glassorter.
Linkowich Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 (redigerat) Haha vilken underbart sjuk tråd! 🙁 Den bästa glass jag ätit i Sverige är utan tvekan hos Montis i Gallerian! 😛 EDIT: länk Redigerat 16 juli 2006 av Linkowich
Vallhagen Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Sen får man ju inte glömma smultronstället http://www.smultronstallet.se/ i sörping. Galet stora portioner.
rainydays Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 När det gäller vanlig "konsumentglass" så är Tofuline min favorit. Framförallt moccasmaken. På Lidl finns en valnötsglass som är underbar med, minns inte vilket märket är dock.
Overkill Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Åt någon glass på Gotland som var underbar, Visby Glass kanske?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.