mikeylectric Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 (redigerat) LÅTNAMN: A Rockstar Is Born ARTIST/GRUPP: California Cruisers (www.californiacruisers.tk) GENRE: rock/pop LÅTLÄNGD: 3:53 PRODUCENT: Mikey Lectric EV. MEDVERKANDE: Aron sång, Simo sologura, Matt trummor, Mikey bas INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STATUS: färdig demo Kör ju hårdrock i Pinklips vanligtvis men på sommarn hänger jag o brorsan Matt nere hos våra föräldrar i Falkenberg. Lirar under några veckor då tillsammans med Aron (18) o Simon (16). Riktigt skön snubbar som inspirerar en mycket i musikväg. Båda har riktig potential, Simon ska in på musikgymnasium till hösten i sthlm och Aron han repar aldrig men ändå kommer han på klurig gitarrfills o har riktigt go feeling på sång and string. Enough said... här kommer en låt som vi gjorde sommaren 2005. Remixade den ikväll i cubase för att prova mina nya kunskaper. Låten spelades ursprungligen in i januari 2006 på en mbox. Lägger upp båda versionerna så kan ni jämföra lite. Ha det gött! Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 14 juli 2006 av mikeylectric
Kornsan Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Gillar låten! Bra sång och härligt tempo. Är dock väldigt nyfiken på version nr 2 (cubase) som tyvärr inte funkar att ta hem. 😄
Hammock Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 (redigerat) Låter bra, 😆 Andra länken kan lyssnas på om man tar bort dubbleringen av "http://" Prova nedan länk... Your browser does not support the HTML5 audio tag Så har man gjort dagens goda ... 😱 Redigerat 14 juli 2006 av Hammock
Kornsan Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Var nog för trött igår kväll. Det borde jag ju sett! Skall lyssnas direkt när jag kommer hem. Har tyvärr inga högtalare på jobbet. 😄
Fidden Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Sången ligger bättre på första versionen, den drunknar i cubase-versionen där gitarrerna tar väldigt mycket plats. Det ligger något eko/reverb på sången i sista versionen också, som jag inte riktigt tycker om. Men låten är bra och sånginsatsen borde belönas med medalj.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.