Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: A Rockstar Is Born

ARTIST/GRUPP: California Cruisers (www.californiacruisers.tk)

GENRE: rock/pop

LÅTLÄNGD: 3:53

PRODUCENT: Mikey Lectric

EV. MEDVERKANDE: Aron sång, Simo sologura, Matt trummor, Mikey bas

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STATUS: färdig demo

Kör ju hårdrock i Pinklips vanligtvis men på sommarn hänger jag o brorsan Matt nere hos våra föräldrar i Falkenberg. Lirar under några veckor då tillsammans med Aron (18) o Simon (16). Riktigt skön snubbar som inspirerar en mycket i musikväg. Båda har riktig potential, Simon ska in på musikgymnasium till hösten i sthlm och Aron han repar aldrig men ändå kommer han på klurig gitarrfills o har riktigt go feeling på sång and string.

Enough said... här kommer en låt som vi gjorde sommaren 2005. Remixade den ikväll i cubase för att prova mina nya kunskaper. Låten spelades ursprungligen in i januari 2006 på en mbox.

Lägger upp båda versionerna så kan ni jämföra lite. Ha det gött!

Redigerat av mikeylectric
Annons
Postat

Andra länken är felskriven... fyi. 😳

Postat

Gillar låten! Bra sång och härligt tempo. Är dock väldigt nyfiken på version nr 2 (cubase) som tyvärr inte funkar att ta hem. 😄

Postat (redigerat)

Låter bra, 😆

Andra länken kan lyssnas på om man tar bort dubbleringen av "http://"

Prova nedan länk...

Så har man gjort dagens goda ... 😱

Redigerat av Hammock
Postat

Var nog för trött igår kväll. Det borde jag ju sett!

Skall lyssnas direkt när jag kommer hem. Har tyvärr inga högtalare på jobbet. 😄

Postat

Sången ligger bättre på första versionen, den drunknar i cubase-versionen där gitarrerna tar väldigt mycket plats. Det ligger något eko/reverb på sången i sista versionen också, som jag inte riktigt tycker om.

Men låten är bra och sånginsatsen borde belönas med medalj.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.