Jump to content
Annons

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Danny: Menar du livvakten eller Live-acken?

Hehe

Livvakten skulle det såklart vara. Jag har ju faktiskt personliga erfarenheter av en livvakts nackswing, det hör till saken att det var Wyclef's livvakt. Och jävlar vilken swing han hade. (en helt sann historia)

Annons
Postat
Hehe

Livvakten skulle det såklart vara. Jag har ju faktiskt personliga erfarenheter av en livvakts nackswing, det hör till saken att det var Wyclef's livvakt. Och jävlar vilken swing han hade. (en helt sann historia)

Dra den historien i "off topic"..den vill jag höra.. 😛

Postat

Tyvärr är det alltid hårt arbete och tid som gäller när det handlar om ALLT i livet. Inget är gratis även om många som är uppväxta med datorer, internet och Kazza verkar tro det 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Tyvärr är det alltid hårt arbete och tid som gäller när det handlar om ALLT i livet. Inget är gratis även om många som är uppväxta med datorer, internet och Kazza verkar tro det 🙂

Jag beggar att få diffra, som kidsen (antagligen inte) säger.

Allt fler saker blir gratis; musik, programvara är finfina exempel.

Nyheter ett annat.

Sno mera.

Moget? Nä.

Postat

Nja nattvaktaren. Vad jag menade var att om inte Du betalar så betalar någon annan. Det främsta målet i livet är väl att överleva (mat på bordet)? Om du inte kan få betalt för din musik är du tvungen att få pengarna någon annanstans ifrån eller hur? Visst finns det mycket som är "gratis" men det är ju bara för att (en del av) dessa har inkomst från annat håll

Postat (redigerat)

Om jag vill ha ett trumspår till min låt så kan jag göra på följande sätt.

1. Hyra in en trummis och studiotid med ljudtekniker etc.

Kostnad: Mer än jag har råd med

2. Köpa eler ladda ner midi-grooves spelade av en riktig trummis som jag sedan använder tillsammans med hyfsade trumsamplingar.

Kostnad: Överkomligt

Varför skulle det jag gör i alternativ 2 vara mer förkastligt?

Det blir naturligtvis inte lika bra. Men man måste ju se till kostnaden.

Redigerat av Steven Hyde
Postat

Att göra musik handlar väl oftast om att förmedla något som gör att lyssnaren vill höra mer?

Sen hur mycket och hårt arbete man lägger ner för att lyckas med det beror väl på hur lätt / svårt man har för att komma dit.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.