Micke H Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 (redigerat) Tjenare! Jag har ett litet mixerbord med en hörlursutgång. Grejen är den bara, att jag vill kunna koppla in två par hörlurar. Finns det någon sorts adapter man kan köpa så att man får möjlighet att koppla in två hörlurar på samma gång, i samma uttag? 🙂 EDIT: visste inte var jag skulle posta denna. Admin får flytta om den ligger helt åt helvete fel... 😕 Redigerat 12 juli 2006 av Lynxo
Overkill Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Japp. Gren/tvillinguttag kallas det tror jag. Ligger en sådan i byrålådan här hemma.
Overkill Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Okej fel namn sa jag men jag vet jag menar iaf 😕 Letar nu...
Hans Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Hörlursförgrening med 2 kablar är den bästa. Finns på alla hyffsat välsorterade musikaffärer.
Overkill Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 T.ex: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?t...ok&artnr=100179
Majken Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Tänk på att du helst bör ha två hörlurar av samma modell eller som åtminstone är ungefär lika lätt/segdrivna. Risken är annars att du får för hög volym medan din kompis får för låg volym. /Majken
Thimmie Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Tänk på att du helst bör ha två hörlurar av samma modell eller som åtminstone är ungefär lika lätt/segdrivna. Risken är annars att du får för hög volym medan din kompis får för låg volym. /Majken Sant! Det har fasen inte jag tänkt på! Hehe... 😉
MikkeÖland Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 ...och den brusar inget? Ville han ha brus? j/k Om man vill bygga en adapter för en billig peng så kan väl en sån här lösning för en billig peng oxo vara ett alternativ eftersom brus o billig peng i de flesta fall går hand i hand 😄 . Med dagens teknik så är inte brusförhållandet nåt större problem i den nivån vi pratar om här ( rätta mej om jag har fel ). Vi pratar väl inte om Polarstudion eller? / Mikke
Thimmie Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 ...och den brusar inget? Ville han ha brus? j/k Vi pratar väl inte om Polarstudion eller? / Mikke Jooo då! Det gör vi! 😄
Micke H Postat 13 juli 2006 Trådstartare Postat 13 juli 2006 ...och den brusar inget? Ville han ha brus? j/k Vi pratar väl inte om Polarstudion eller? 😉 / Mikke Jooo då! Det gör vi! 🙂 Nej då, inte för min del. 😄 Tack för förslaget, Mikke, den skulle nog vara skitbra! Då kan man justera volymen inviduellt för varje hörlur. Och så länge den inte brusar okontrollerat, så spelar det nog ingen större roll. 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.