Jump to content
Annons

madtracker (eller andra program) in i cubase

Recommended Posts

henrikj (oregistrerad)
Postat

hejsan.

jag komponerar mycket musik i madtracker. (denna rubrik är även postad under övriga program, madtracker). jag vill dock jobba vidare med musiken med audioinspelningar av bla gitarr och synthar. till detta använder jag cubase SL.

problemet är att jag inte har ett effektivt sett att få in musiken från madtracker till ett audiospår i cubase. som det är nu måste jag använda två datorer, en som har ett "vanligt" ljudkort, som spelar upp madtrackerfilen, vilket jag linear in i mitt ljudkort som cubase spelar in med på den andra datorn. detta är ju något omständigt.

ska det finnas någon plugin som man kan lägga i cubase mappen?

eller kan man routa input-källan till cubase till ett annat program som körs på datorn på nåt sätt? detta skulle ju i såfall kunna göras om man spelar en fil i winamp eller vad som helst.

om någon som upplevt samma problem eller ändå kan svara på detta är jag mycket tacksam.

Annons
Postat

Är det midifiler kan du väl spara ner dem och importera dem i cubase?

Audiofiler kan du göra likadant med men det är väl midifiler du använder!

• 1 månad senare...
Postat

Jag tror att det går att exportera till Ogg i gratisversionen också..

Har själv registrerat Madtracker II sen fyra-fem år tillbaks, så jag har aldrig själv haft behov av att exportera till Ogg (kör alltid till Wave)

Annars kör du som sagt Rewire. Starta upp Cubase först, sen startar du Madtracker. Då ska det starta upp automagiskt. Glöm inte att öppna Madtracker-fönstret i Cubase SL bara (finns under devices) och klicka igång åtminstone masterkanalerna.

Har du några specifika frågor om Madtracker II så är det enklast att gå in på IRC-kanalen (går att göra direkt från programmet) #Madtracker på irc-nätverket EsperNet, eller till forumet på http://www.madtracker.org och ställa dem där ..

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.