kallemio Postat 13 juli 2006 Trådstartare Postat 13 juli 2006 Nice intro, skum, skön röst (as usual), riktigt bra trix mellanJazz och Electro. Skulle dock gärna se mer vari i grundarr. Den tycks flyta på bara, som mina spår ungefär.( Har själv svårt att variera). Annars... Fedeskön... 😎 Tjo.. ljuvligt.. Fan va alla tjatar om variation! 😆 Nån som har nått konkret tips på hur man skulle kunna variera mer? Tack för lyssning och kommentar!
kallemio Postat 13 juli 2006 Trådstartare Postat 13 juli 2006 kommer det en hel skiva snart eller? Detta kan väl inte vara några problem att lansera. Min chef som har skivbolag hade hoppat på detta ganska direkt om jag bara fick gissa. Nej det kommer det nog aldrig göra. Eller kanske om jag bestämmer mig för att göra en skiva med mig själv som artist/producent med massa gästvokalister, lite som christian falk har gjort. För veronica har ju en egen karriär där hon är signad på universal.. Va kul att du tror att din chef skulle nappat. Kanske ska försöka styra upp en skiva eller nått då..
oakleaf (oregistrerad) Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Nej det kommer det nog aldrig göra. Eller kanske om jag bestämmer mig för att göra en skiva med mig själv som artist/producent med massa gästvokalister, lite som christian falk har gjort. För veronica har ju en egen karriär där hon är signad på universal.. Va kul att du tror att din chef skulle nappat. Kanske ska försöka styra upp en skiva eller nått då.. Vi kan göra en skiva ihop om du vill?! Hehe...skall bara putsa till mina kunskaper lite så man är på rätt nivå. Klart du ska göra en skiva mannen... Quel Bordel är en av de bästa som producerats i Sverige tycker jag. Att följa det spåret tror jag är helt rätt. Rock on!
MrPhil (oregistrerad) Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 skitbra! det enda jag har synpunkter på är trumkompet som blir tjatigt. o lite för mycket bontempi. Lite spännande loopar istället, o vips är vi nära Portishead. sången tycker jag är lite svår att höra texten på ibland, om man inte lyssnar koncentrerat. Sången letar sig inte fram till mig om inte jag möter den. annars väldigt skön sång, kanske lite väl skirt ljud. Skön flöjt, o djonas lägger som vanligt smakfull gura. (Mangans pedal djonas?? 😆)
kallemio Postat 13 juli 2006 Trådstartare Postat 13 juli 2006 Nej det kommer det nog aldrig göra. Eller kanske om jag bestämmer mig för att göra en skiva med mig själv som artist/producent med massa gästvokalister, lite som christian falk har gjort. För veronica har ju en egen karriär där hon är signad på universal.. Va kul att du tror att din chef skulle nappat. Kanske ska försöka styra upp en skiva eller nått då.. Vi kan göra en skiva ihop om du vill?! Hehe...skall bara putsa till mina kunskaper lite så man är på rätt nivå. Klart du ska göra en skiva mannen... Quel Bordel är en av de bästa som producerats i Sverige tycker jag. Att följa det spåret tror jag är helt rätt. Rock on! Hehe vad pysslar du med för musik? Tror jag bara hört en låt av dig. Ja jag ska fan ta o göra det. Svårt bara att hitta grymma artister, har ju inga kontakter direkt.
kallemio Postat 13 juli 2006 Trådstartare Postat 13 juli 2006 skitbra! det enda jag har synpunkter på är trumkompet som blir tjatigt. o lite för mycket bontempi. Lite spännande loopar istället, o vips är vi nära Portishead. sången tycker jag är lite svår att höra texten på ibland, om man inte lyssnar koncentrerat. Sången letar sig inte fram till mig om inte jag möter den. annars väldigt skön sång, kanske lite väl skirt ljud. Skön flöjt, o djonas lägger som vanligt smakfull gura. (Mangans pedal djonas?? 😏) Tja! Vad betyder "bontempi"? Jag labbade faktiskt lite med loopar o så, men jag tyckte det vart för mkt. Jag ville göra en lite avskalad låt för en gång skull. Brukar vanligtvis använda för mkt saker, så det kändes rätt befriande att ha det så enkelt som det är nu, o jag tycker faktiskt att det funkar. Portisheadkommentaren kan ju tolkas på 2 sätt, det är ju kul att det skulle kunna associeras med en sån grym grupp som portishead (om jag hade trixat med loopar), men å andra sidan så vill man ju inte låta som portishead heller. Tack för lyssning och bra kritik!
surikatmamma Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Jag kan väl bara hålla med, det är skitbra! Hade gärna velat ha lite softare ljud (mer reverb) på trummorna när hihaten och allt är med, men det är en smaksak. Vilket program har du gjort musiken i?
oakleaf (oregistrerad) Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Hehe vad pysslar du med för musik? Tror jag bara hört en låt av dig. Ja jag ska fan ta o göra det. Svårt bara att hitta grymma artister, har ju inga kontakter direkt. Mmm...klart det kan ju vara lite motigt, men det känns ändå som du har ett bra utgångsläge. Veronica är väl inte fy skam... Ja det är väl typ Pop med smak av Urban/RnB och en gnutta Electronica som jag håller på med. Svårt att definiera tycker jag.... Jag blir ju aldrig klar med mina låtar så att det blir lite snålt med mina inslag på forumet, men tidigare i vintras tror jag banne mig att du hörde en av mina stycken. Hur som helst så tycker jag du ska satsa. Du får väl surra med Anders på Universal du också...
kallemio Postat 13 juli 2006 Trådstartare Postat 13 juli 2006 Jag kan väl bara hålla med, det är skitbra! Hade gärna velat ha lite softare ljud (mer reverb) på trummorna när hihaten och allt är med, men det är en smaksak. Vilket program har du gjort musiken i? Tja! Tack så mkt! Jag ville minimera mitt användande av reverb i den här låten, så det blev som det blev 😏 Gör allt i Logic 5 med diverse Softsynthar Tack för lyssning och kommentar!
kallemio Postat 13 juli 2006 Trådstartare Postat 13 juli 2006 Hehe vad pysslar du med för musik? Tror jag bara hört en låt av dig. Ja jag ska fan ta o göra det. Svårt bara att hitta grymma artister, har ju inga kontakter direkt. Mmm...klart det kan ju vara lite motigt, men det känns ändå som du har ett bra utgångsläge. Veronica är väl inte fy skam... Ja det är väl typ Pop med smak av Urban/RnB och en gnutta Electronica som jag håller på med. Svårt att definiera tycker jag.... Jag blir ju aldrig klar med mina låtar så att det blir lite snålt med mina inslag på forumet, men tidigare i vintras tror jag banne mig att du hörde en av mina stycken. Hur som helst så tycker jag du ska satsa. Du får väl surra med Anders på Universal du också... Nej veronica är inte alls fy skam, men man vill ju ha lite olika artister 😎 Ok låter nice! Är det du som har gjort "Day by day"? Om det är du så har jag den i min playlist iaf, lyssnar rätt ofta på den. Riktigt skön. Vem är anders? 😏
Kornsan Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 jaa... finns inte så mycket mer att tillägga utan jag kan bara hålla med i den allmänna kören här. Snyggt! Kommer att avnjutas fler ggr. 😏
oakleaf (oregistrerad) Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Nej veronica är inte alls fy skam, men man vill ju ha lite olika artister 🙂 Ok låter nice! Är det du som har gjort "Day by day"? Om det är du så har jag den i min playlist iaf, lyssnar rätt ofta på den. Riktigt skön. Vem är anders? Han är A&R...åtminstonde så var han det för några år sedan när jag terroriserade honom med mina demos 😉 (Stackarn). Jo det stämmer, Day by Day. Kul att du har den i playlisten. Jag har som plan att mixa om och trixa den en del...får väl se när det kan bli av. Det var som attan...nu blev man på gott humör här. Mmm...jo om du har samma tanke som typ Q Bordel så e de klart du vill ha fler artister. Du får lägga upp en strategi och ett projekt och se vad det leder till.
Antevante Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Tänker inte ha någon lång utläggning jag heller, det är helt enkelt riktigt bra, thats it!! Har en skön mode hela låten igenom.. 😉
djonas Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Skön flöjt, o djonas lägger som vanligt smakfull gura. (Mangans pedal djonas?? 🙂) Tanx phil! 😄 Nope det är min egen effektbox. 🙂 Mvh / djonas
Impey Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 fan vilken röst hon har! sedan är ju också produktionen bra så man kan ju bara slappna av och njuta! se till att göra klar mer grejer nu och spotta ut dem!
steflund Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Tar roset först: riktigt bra låt, strålande sång och gitarren och flöjten ger en väldigt intim känsla. riset: tycker att de olika ljuden inte riktigt smälter samman, alal organiska sound mot det väldigt retro-aktiga soundet i trummorna (jag hade också en sån där orgel hemma då jag var liten)... det ger ju dock ett rätt eget sound, så strunta i min kritik (vilket jag misstänker kommer att ske i vilket fall.. hehe).
kallemio Postat 14 juli 2006 Trådstartare Postat 14 juli 2006 Nej veronica är inte alls fy skam, men man vill ju ha lite olika artister 😄 Ok låter nice! Är det du som har gjort "Day by day"? Om det är du så har jag den i min playlist iaf, lyssnar rätt ofta på den. Riktigt skön. Vem är anders? 😱 Han är A&R...åtminstonde så var han det för några år sedan när jag terroriserade honom med mina demos ☺️ (Stackarn). Jo det stämmer, Day by Day. Kul att du har den i playlisten. Jag har som plan att mixa om och trixa den en del...får väl se när det kan bli av. Det var som attan...nu blev man på gott humör här. Mmm...jo om du har samma tanke som typ Q Bordel så e de klart du vill ha fler artister. Du får lägga upp en strategi och ett projekt och se vad det leder till. Aha ok. Får ta och kolla upp den där Anders filuren då! 😄 Jaaa fixa till den och spela in riktiga guror så kommer den nog bli hur bra som helst! Japp det blir till att lägga upp en strategi! 😆
kallemio Postat 14 juli 2006 Trådstartare Postat 14 juli 2006 Tänker inte ha någon lång utläggning jag heller, det är helt enkelt riktigt bra, thats it!! Har en skön mode hela låten igenom.. 😱 Tackar och bockar! 😆
kallemio Postat 14 juli 2006 Trådstartare Postat 14 juli 2006 fan vilken röst hon har! sedan är ju också produktionen bra så man kan ju bara slappna av och njuta! se till att göra klar mer grejer nu och spotta ut dem! Ja hennes röst är helt underbar! Tack för lyssning och kommentar!
kallemio Postat 14 juli 2006 Trådstartare Postat 14 juli 2006 (redigerat) Tar roset först: riktigt bra låt, strålande sång och gitarren och flöjten ger en väldigt intim känsla. riset: tycker att de olika ljuden inte riktigt smälter samman, alal organiska sound mot det väldigt retro-aktiga soundet i trummorna (jag hade också en sån där orgel hemma då jag var liten)... det ger ju dock ett rätt eget sound, så strunta i min kritik (vilket jag misstänker kommer att ske i vilket fall.. hehe). Tja! Kul att du tycker att det är en bra låt! Angående smältandet av ljud, det är lite det som är meningen, att det ska bli kontrast mellan det "organsika" och det "elektroniska". Jag tror nog att det har rätt mkt med smak att göra, jag tycker det blir coolt, men nån annan tycker nog det låter helvete. Fast det är klart, man kan ju alltid göra det snyggare 😱 Tack för lyssning och kritik! Edit: Btw jag är fortfarande chockad av att det inte va du som ringde. Eftersom jag träffade dig på bussen(kommer ihåg rösten) ett par dagar innan och du håller till på gärdet. galet! Redigerat 14 juli 2006 av kallemio
MrPhil (oregistrerad) Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 skitbra! det enda jag har synpunkter på är trumkompet som blir tjatigt. o lite för mycket bontempi. Lite spännande loopar istället, o vips är vi nära Portishead. sången tycker jag är lite svår att höra texten på ibland, om man inte lyssnar koncentrerat. Sången letar sig inte fram till mig om inte jag möter den. annars väldigt skön sång, kanske lite väl skirt ljud. Skön flöjt, o djonas lägger som vanligt smakfull gura. (Mangans pedal djonas?? 🙂) Tja! Vad betyder "bontempi"? Jag labbade faktiskt lite med loopar o så, men jag tyckte det vart för mkt. Jag ville göra en lite avskalad låt för en gång skull. Brukar vanligtvis använda för mkt saker, så det kändes rätt befriande att ha det så enkelt som det är nu, o jag tycker faktiskt att det funkar. Portisheadkommentaren kan ju tolkas på 2 sätt, det är ju kul att det skulle kunna associeras med en sån grym grupp som portishead (om jag hade trixat med loopar), men å andra sidan så vill man ju inte låta som portishead heller. Tack för lyssning och bra kritik! Bontempi är märket på en gammal skitorgel med autokomp som fanns på 70-80 talet. "Trummorna" lät precis som dina gör i låten, lite 'toon-tata-toon-taa' 😄 hade du haft två olika loopar att växla mellan så hade du nog uppnått den variation som en del efterlyst oxå.
MrPhil (oregistrerad) Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Skön flöjt, o djonas lägger som vanligt smakfull gura. (Mangans pedal djonas?? 🙂) Tanx phil! 🙂 Nope det är min egen effektbox. 🙂 Mvh / djonas Skaffat ny?? Eller får du fram så skira o skumma ljud ur din vanliga? 😄
kallemio Postat 14 juli 2006 Trådstartare Postat 14 juli 2006 skitbra! det enda jag har synpunkter på är trumkompet som blir tjatigt. o lite för mycket bontempi. Lite spännande loopar istället, o vips är vi nära Portishead. sången tycker jag är lite svår att höra texten på ibland, om man inte lyssnar koncentrerat. Sången letar sig inte fram till mig om inte jag möter den. annars väldigt skön sång, kanske lite väl skirt ljud. Skön flöjt, o djonas lägger som vanligt smakfull gura. (Mangans pedal djonas?? 😄) Tja! Vad betyder "bontempi"? Jag labbade faktiskt lite med loopar o så, men jag tyckte det vart för mkt. Jag ville göra en lite avskalad låt för en gång skull. Brukar vanligtvis använda för mkt saker, så det kändes rätt befriande att ha det så enkelt som det är nu, o jag tycker faktiskt att det funkar. Portisheadkommentaren kan ju tolkas på 2 sätt, det är ju kul att det skulle kunna associeras med en sån grym grupp som portishead (om jag hade trixat med loopar), men å andra sidan så vill man ju inte låta som portishead heller. Tack för lyssning och bra kritik! Bontempi är märket på en gammal skitorgel med autokomp som fanns på 70-80 talet. "Trummorna" lät precis som dina gör i låten, lite 'toon-tata-toon-taa' 😕 hade du haft två olika loopar att växla mellan så hade du nog uppnått den variation som en del efterlyst oxå. Aha ok, då förstår jag. Det är ingen loop jag har använt så jag kan fluffa om trummorna hur jag vill. Det var ett bra tips! Tack
djonas Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Skön flöjt, o djonas lägger som vanligt smakfull gura. (Mangans pedal djonas?? 🙂) Tanx phil! 😛 Nope det är min egen effektbox. 😄 Mvh / djonas Skaffat ny?? Eller får du fram så skira o skumma ljud ur din vanliga? 😉 Hehe nej nej, jag har kört vanligt cleant ljud från boxen, via wahwah-pedalen och sen blött ner ljudet på några ställen med en phasereffekt inne i Cubase. 😎
tbruce Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 (redigerat) Ja skärpning nu kallemio, börjar bli dags för en skiva! EDIT: Juste, hörde en liten detalj nu som jag störde mej på... delaygrejen vid ca 01:22 känns lite cheesy, lite billigt trick, känns gjort. Ja det var typ enda kritiken jag kunde hitta på. 😉 Redigerat 15 juli 2006 av tbruce
kallemio Postat 17 juli 2006 Trådstartare Postat 17 juli 2006 Ja skärpning nu kallemio, börjar bli dags för en skiva! EDIT: Juste, hörde en liten detalj nu som jag störde mej på... delaygrejen vid ca 01:22 känns lite cheesy, lite billigt trick, känns gjort. Ja det var typ enda kritiken jag kunde hitta på. 🙂 Ja jag får väl ta o styra upp nått. Tack för uppmuntringen 😛 Hehe då kan jag försvara mig med att det inte va jag som la delayet 😆 men jag gillar det ändå, för det är typ ur fas på nått snyggt sätt. Inte som ett typiskt delay
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.