kallemio Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 LÅTNAMN: Catch 22 ARTIST/GRUPP: Ingen GENRE: Halvakustisk jazzelectronica LÅTLÄNGD: 4.25 KOMPOSITÖR:Musik:Jag/Text och melodi:Veronica/Gitarr:djonas/Tvärflöjt:Magnetic PRODUCENT: Jag INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 6.2mb STATUS: Färdig? En trevlig låt enligt mig. Hoppas det smakar! Alla kommentarer uppskattas innerligt! Catch_22.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odel Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 skriver medans jag lyssnar: Jävligt skön, jao! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 skriver medans jag lyssnar: Jävligt skön, jao! haha.. tack så mkt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Jäkligt bra, såklart. Som jag sagt innan, hennes röst är helt fantastisk på engelska. Jag hittar ingenting att klaga på. Om du frågar mina öron så är det proffskvalitet rakt igenom. Den får 😲😛 av fem möjliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Jäkligt bra, såklart. Som jag sagt innan, hennes röst är helt fantastisk på engelska. Jag hittar ingenting att klaga på. Om du frågar mina öron så är det proffskvalitet rakt igenom. Den får 😲😛 av fem möjliga. woho! Tack så jätte mkt, nu blir jag glad! Måste passa på o ge lite propps till djonas och magnetic som gjorde ett sjukt bra jobb tycker jag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Bra sång, bra gitarr, bra flöjt, bra producerat. Bra helt enkelt! 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Bra sång, bra gitarr, bra flöjt, bra producerat.Bra helt enkelt! 😲 Bra är bra! Tack för lyssning och kommentar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Jag tycker det är en bra idé gillar tonen i låten.. 😎 Jag tycker dock (som jag ofta skriver) att det kunde vara lite fler variationer... Skulle även kunna tänka mej att det kunde släppa iväg lite tidigare i låten... Som sagt, bra idé och skön sång... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Jag tycker det är en bra idé gillar tonen i låten.. 😳Jag tycker dock (som jag ofta skriver) att det kunde vara lite fler variationer... Skulle även kunna tänka mej att det kunde släppa iväg lite tidigare i låten... Som sagt, bra idé och skön sång... Tja! Jag förstår vad du menar, men med den här låten tänkte jag att den skulle vara lite mer avskalad, enkel och rak. Inte för mkt trix och ändringar. Bara skön och avslappnad helt enkelt! Tack för lyssning och kommentar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Riktigt jäkla skitbra kort sagt men saknar dock lite variation vill också att det ska bära iväg liksom. Men som sagt det låter riktigt jäkla bra. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Riktigt jäkla skitbra kort sagt men saknar dock lite variation vill också att det ska bära iväg liksom. Men som sagt det låter riktigt jäkla bra. Göran Va kul! Så du tycker också det behövs mer variation... hmm Tack så mkt för fin kommentar och lyssning! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Nejdå, variation behövs bara när det som är inte håller, men det gör det ju här. Funkar finfint som det är. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Nejdå låten är helt färdig. Personligen går jag i gång på kompet men tycker sången skulle haft en personligare mer outstanding uttryck (jfr tråden kan alla sjunga). Det är ju bra och så men....Altl kan inte passa alla alltid. För mig upplevs det som en mycket stark låt som blir lite blek i slutändan. Lite mer frihet i sånguttrycket skulle jag vilja ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 (redigerat) Oj! Sångerskan är svensk va? Skitbra uttal, verkligen! 😳 Bra låt! Redigerat 12 juli 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Nejdå låten är helt färdig. Personligen går jag i gång på kompet men tycker sången skulle haft en personligare mer outstanding uttryck (jfr tråden kan alla sjunga). Det är ju bra och så men....Altl kan inte passa alla alltid. För mig upplevs det som en mycket stark låt som blir lite blek i slutändan. Lite mer frihet i sånguttrycket skulle jag vilja ha. tjo Kul att du gillar kompet! Sången kan jag inte svara för, men jag är iaf jätte nöjd med den. Smaken är som baken 😳 Tack för kommentar och lyssning! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Oj! Sångaren är svensk va? Skitbra uttal, verkligen! 😳 Bra låt! Japp hon är svenne! 😆 Tack för lyssning och kommentar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Hej! Detta är/låter riktigt proffsigt. Men det blir lite väl "stökigt" vid 2:33.... Jag gillar det moderna sångljudet... nära, och utan massa reverb.. Berätta gärna hur man får ett sådant "sound".. 😳 M.v.h Moberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Hur fan gör du? 😕 Superproffsigt återigen. Det här låter helt fantastiskt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 (redigerat) Hej! Detta är/låter riktigt proffsigt. Men det blir lite väl "stökigt" vid 2:33.... Jag gillar det moderna sångljudet... nära, och utan massa reverb.. Berätta gärna hur man får ett sådant "sound".. 😉 M.v.h Moberg Tja! ljuvligt att du tycker det låter proffsigt! Ja det är faktiskt lite stökigt där. Kanske borde prova att sänka mellotron flöjten ett oktav.. hmm ska kolla in det iaf Spela in med en sjysst mik, komressor och eq.. mer än så är det inte. Tack för lyssning och kommentar! Edit: Sjung nära mikrofonen! Fan jag kom ju på nu att det inte är jag som har mixat sången. Fick acapellan av veronica, jag vet inte riktigt vem det är som har mixat den. Men det är fortfarande som jag säger, nära miken, hård komprimering, eq. Här är det iofs lite delay också, men det är ju en smaksak. Redigerat 12 juli 2006 av kallemio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Hur fan gör du? 😉 Superproffsigt återigen. Det här låter helt fantastiskt! Klicka lite här, ratta lite där.. hehe nej jag vet inte, bara att göra juh! 🙂 Fantastiskt låter underbart! Tack för lyssning och ljuvlig kommentar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Underbart soft!! Hennes röst ligger som bomull i öronen... och flyter förbannat fint med det instrumentala. Lite Sade över det hela, fast i en egen innovativ tappning. Och så skönt att höra real stuff i flöjt för en gångs skull... 😉 Grymt bra, finns inget jag skulle vilja ändra på. Sparas. Tack för den. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Underbart soft!! Hennes röst ligger som bomull i öronen... och flyter förbannat fint med det instrumentala. Lite Sade över det hela, fast i en egen innovativ tappning. Och så skönt att höra real stuff i flöjt för en gångs skull... Grymt bra, finns inget jag skulle vilja ändra på. Sparas. Tack för den. 🙂 ljuvligt ljuvligt! Ja jag tyckte att det verkligen skulle passa bra med en flöjt där. Och så hade jag en sån jefla tur att jag hittade nån som va duktig och gratis! Skit kul att du vill spara den! Tack för lyssning och najs kommentar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Får be att få återkomma med coments... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Får be att få återkomma med coments... gör så 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henkera Postat 12 juli 2006 Dela Postat 12 juli 2006 Behövs det mer beröm nu? Jag tycker det var helt fläckfritt.. Iriterande bra då jag inte ens kände nervositet när hon sjöng, då vissa anstränger sig för att ha rösten under kontroll. Men hon är ju en naturbegåvning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2006 Behövs det mer beröm nu? Jag tycker det var helt fläckfritt.. Iriterande bra då jag inte ens kände nervositet när hon sjöng, då vissa anstränger sig för att ha rösten under kontroll. Men hon är ju en naturbegåvning. Man kan aaaaaaaaaldrig få för mkt beröm Ja hon är verkligen grym Tack för lyssning och kommentar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 13 juli 2006 Dela Postat 13 juli 2006 Snyggt, clean, cool! Proffsig prod. Gediget låtskrivande. Mycket bra kvalitee på sång både ljud- och framförande mässigt....ja allt har väl redan blivit sagt innan. Med risk för att låta en gnutta dryg nu (Det är inte min mening)...men jag tycker detta är bättre en "Nöjd". Hon låter bättre på engelska! Visst "Nöjd" är lite cool, jag klagar inte så, men detta är ju betydligt coolare. Bra Kallemio. Du verkar också lite cool faktiskt...haha...i alla fall ljud mässigt, mer än så vet jag ju inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 13 juli 2006 Dela Postat 13 juli 2006 Nice intro, skum, skön röst (as usual), riktigt bra trix mellan Jazz och Electro. Skulle dock gärna se mer vari i grundarr. Den tycks flyta på bara, som mina spår ungefär.( Har själv svårt att variera). Annars... Fedeskön... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henkera Postat 13 juli 2006 Dela Postat 13 juli 2006 kommer det en hel skiva snart eller? Detta kan väl inte vara några problem att lansera. Min chef som har skivbolag hade hoppat på detta ganska direkt om jag bara fick gissa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 13 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2006 Snyggt, clean, cool! Proffsig prod. Gediget låtskrivande. Mycket bra kvalitee på sång både ljud- och framförande mässigt....ja allt har väl redan blivit sagt innan. Med risk för att låta en gnutta dryg nu (Det är inte min mening)...men jag tycker detta är bättre en "Nöjd". Hon låter bättre på engelska! Visst "Nöjd" är lite cool, jag klagar inte så, men detta är ju betydligt coolare. Bra Kallemio. Du verkar också lite cool faktiskt...haha...i alla fall ljud mässigt, mer än så vet jag ju inte. ahh grymt att du tycker det låter "Snyggt, clean, cool!" Jag gillar personligen nöjd jätte mkt. Tycker producenten o låtskrivaren lycktas jävligt bra där. Men det är verkligen en smaksak, det verkar finnas 2 läger, ett som gillar henne på svenska o ett som gillar henne på engelska. Själv gillar jag iofs engelskan bättre men jag tycker svenskan är riktigt grym den me. Cool, yepp haha 🙂 Tack för lyssning och nice kommentar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.