peppemannen Postat 24 juni 2004 Postat 24 juni 2004 Går det att lira gitarr och få ljudet förstärk i realtid med amplitube? Nu spelar jag först och lägger sedan på amplitube, men skulle vilja kunna spela och höra amplitubes förstärkning samtidigt... Jag använder FL studio som sequencer.
Futuro (oregistrerad) Postat 24 juni 2004 Postat 24 juni 2004 Med riktigt låg latency ska det gå. Se till att inkommande ljud inte går ut igen, utan bara det processade ljudet från amplitube. Beroende på vilket program du kör ändras detta olika. I Sonar heter det "echo", dvs kanalen fungerar i realtid på inkommande ljud men vad det heter i FL vet jag inte. Eventuellt måste du muta inkommande ljud på ljudkortets egna volymkontroll. Tror också att det finns något som heter amplitube live som grejar detta. Kolla amplitube.com för mer info.
drifter7508 Postat 24 juni 2004 Postat 24 juni 2004 Det ska gå alldeles utmärkt med ett bra ljudkort! Vet dock tyvärr inte hur d det funkar i FL.
peppemannen Postat 24 juni 2004 Trådstartare Postat 24 juni 2004 Läste om amplitube live, men dessvärre finns det bara till mac... Någon med FL som vet hur man gör där?
drifter7508 Postat 24 juni 2004 Postat 24 juni 2004 Det är ingen skillnad på Amp live & vanliga ver. vad det gäller din fråga.... 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.