Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag använder till vardags Logic Express för det mesta av min musikproduktion, men ibland blir man lite lack på att det finns så pass få freewarepluggar i AU-format. Funderar därför på hur man smidigast kan fixa så att man kan använda t ex VST också?

Har hört att det finns diverse "konverterare" som vad jag förstår i princip bara är en AU-plugg som i sin tur kan öppna och tolka en VST-plugg. Finns det några sådana gratis? Inte va? Hur mycket kostar de billigaste?

Går det att lösa på nåt annat sätt, finns det t ex nån gratis VST-host för Mac som man kan koppla ihop med Logic på nåt sätt? Med Rewire eller så kanske (isf, hur funkar det?)? Eller finns det ens nån gratis VST-host med sequencer så man åtminstone kan använda en synth, exportera som ljudfil och importera i Logic?

Är alltså främst ute efter VST-instrument, effekter är inte lika viktigt (men säkert trevligt det med).

Tackar.

Annons
Postat

Är Fxpansion de enda som tillverkar sånna eller?

Har ingen egentlig budget så det som inte är gratis har jag tyvärr lite svårt att motivera för mej själv... 6-700.- är ju visserligen inte mycket, men ändå.

Finns det inga gratis VST-hostar för Mac med inbyggd sequencer av nåt slag?

Postat

Har inte hört om nån annan VST/AU wrapper som fixar det.. Har sökt på Internet också och det verkar dödsdömt. Men däremot kan jag intyga att 600~700:- för FXpansions wrapper är väl placerade pengar om du nu inte är nöjd med de AU effekter som faktiskt finns.. Har du kollat på kvraudio efter gratis AU pluggar? Personligen så tycker jag att det är lite "bättre kvalité" på AU pluggar än på motsvarande VST pluggar.. Är det nån särskilld effekt du är ute efter eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.