Jump to content
Annons

Recommended Posts

stupelfrasse (oregistrerad)
Postat

När jag överlappar audioevents i cubase (som t.ex. vid klipp) så hörs ett klick vid klippet. Kicket kvarstår när man exporterar och lyssnar i samma dator. Om man däremot lyssnar någon annanstans så hörs det inte.

Jag tror att det bara är på kanaler där det ligger inserteffekter som detta inträffar.

Även om det inte spelar någon roll så är det drygt...

Kan det bero på buffersizen eller kanske hårddisken?

tacksam för alla svar.... 😆

Annons
Postat

Ehm, kanske en dum fråga, men har Du testat att fade.a ut eventen innan Du överlappar med en ny? Ska finnas nån sån autofunktion i Cubase om jag inte minns fel.

Beroende på vad det är Du överlappar varierar resultatet givetvis!

Ursäkta mitt enkla svar, det va det första jag kom att tänka på iallafall!

Hoppas att det löser sig för Dig! 🙂

Peace!

Postat

Tack för svaret men ibland vill man ju ha ett rent klipp. Har spelat in mycke me Cubase förut och aldrig haft problemet! 🙂

Postat
När jag överlappar audioevents i cubase (som t.ex. vid klipp) så hörs ett klick vid klippet. Kicket kvarstår när man exporterar och lyssnar i samma dator. Om man däremot lyssnar någon annanstans så hörs det inte.

Jag tror att det bara är på kanaler där det ligger inserteffekter som detta inträffar.

Även om det inte spelar någon roll så är det drygt...

Kan det bero på buffersizen eller kanske hårddisken?

tacksam för alla svar.... 😳

Vd menar du med "Kicket kvarstår när man exporterar och lyssnar i samma dator. Om man däremot lyssnar någon annanstans så hörs det inte." Menar du om man lyssnar på den exporterade eller projektfilen? 🙂 Vill bara få det klart för mig. Om det funkar perfekt på andra datorer med prodjektfilen har du nog kommit åt nån inställning som inte sparas i projektfilen. Om du nu mot all förmodan inte kommer hitta det du har tryck på så finnas det ju en sista utväg, att installera om cubase. Men det finns nog mer cubase vana än mig som kan rätta till problemet.

Så Ignorera detta meddelande. Jag kan absoulout inte använda cubase! 🙂😆

Postat

Klicket hörs på den exporterade ljudfilen på inspelningsdatorn...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.