Jump to content
Annons

Min första Låt :D Kommentera Gärna

Recommended Posts

Som I topicen detta e alltså min första låt som jag har gjort i fl studio 😲 Jag vill ha tips, kommentarer och kritik tack 🙂

LÅTNAMN: Vet inte 🤪

ARTIST/GRUPP: KrukaaN

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 02:14

KOMPOSITÖR: KrukaaN

PRODUCENT: KrukaaN

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: .mp3

STORLEK: 5,11 MB

L_t.mp3

Redigerat av KrukaaN
Dela på andra sajter

Annons
Dj Squash (oregistrerad)

Hej!

Detta låter som en typisk nybörjarlåt. Du gör melodin och sätter in både bas och kick och så låter du det gå så nästan hela tiden. Sen i slutet gör du ett nytt basslead vilket jag tycker du borde lagt in i början eller i mitten av låten också.

Det ljusa ljudet som är i själva melodin är alldeles för starkt. Du bör välja ut nå annat ljud som man hänger med i och sänka volymen på den.

Det du borde göra är att du borde köpa nån utav Hard Dance Mania volymerna. Helst dom senaste. Och lyssna på hur dom har gjort, så lär du dig mer av hur det ska gå till. Dessutom får du mer ideér på både bassline och melodier.

Jag tycker du bör skaffa dig Vengeance Club Sounds vol.1 och rgcAudio Z3ta+.

Dom gör så att du kan göra riktigt sköna låtar, många kända använder det.

Det är i alla fall min åsikt.

Ha de bra!

Mvh//Dj Squash

Redigerat av Dj Squash
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Hej.

Gör en medlemspresentation och skriv lite omdömen om andra demolåtar på forumet så kommer du snart få massor av feedback på dina låtar.

Då slipper du bumpa dina tråd.

Dela på andra sajter

Jag jobbar inte alls med fl musik. Men jag lyssnar gärna på det ibland.

Min åsikter är att det saknas en röd tråd på vissa ställen, kommer helt nya saker utan motivering. Som en ny låt, verkar mest som du ville ha med alla effekter du gillar utan motivation till placeringen. Vissa saker hör verkligen inte hemma.

Sen är det alldes för skarp lead som skär i öronen...och den bli grumlig när basen drar igång.

Men gillar melodin, skön o trallvänligt.

Keep it up...

Dela på andra sajter

Min åsikter är att det saknas en röd tråd på vissa ställen, kommer helt nya saker utan motivering. Som en ny låt, verkar mest som du ville ha med alla effekter du gillar utan motivation till placeringen. Vissa saker hör verkligen inte hemma.

Sen är det alldes för skarp lead som skär i öronen...och den bli grumlig när basen drar igång.

Keep it up...

Jag kunde nog inte sagt det bättre själv.

Jobba på! 🙂

Dela på andra sajter

Keep it up...

Jag kunde nog inte sagt det bättre själv.

Jobba på! 🙂

🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.