Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja, då kommer den ständiga fråga igen. Vad är det för pluggar som egentligen är bra? Jag har sökt och läst lite trådar här på forumet men inte riktigt blivit klok. Jag har nu en budget på 10 000 och är i behov av det mesta. Jag sitter med mac och Logic och är därför ute efter AU-pluggar. Jag sitter mest och gör Pop/R&B låtar så ni kan ju anpassa era tips efter det.

Jag har själv funderat lite på Trilogy och Atmpsphere. Dessa två pluggar får ju alltid fina ord om sig. Men finns det någon annan basplugg eller synth-pad plugg som kan tänkas vara bättre? Sen är jag ute efter någon slags allt-i-allo-plugg. Många pratar om Colossus, men jag har testat en demo i några dagar och inte alls blivit imponerad, inte för det priset iaf. Jag behöver nämligen schysta stråkar, brass, synthar, trummor etc. Men jag är öppen för alla tips. Synthar går heller aldrig att få för många av. Tipsa om det ni tycker är bra och prisvärda helt enkelt :rolleyes:

Två pluggar finns redan inköpta, och det är DFH Superior och Stylus RMX, så dessa behöver ni ej tipsa om. Jag har dock en fråga om Stylus RMX expansoins-paket. Om man som jag sitter och gör Pop/R&B låtar, är det något av dessa expansions som kan vara intressanta? Kanske finns någon som har testat något av dem?

Redigerat av Exil
Annons
Postat

Ja här har det ju inte direkt varit någon het diskussion, men jag lägger till en fråga istället för att starta en ny tråd 🙂

Jag har letat lite själv nu, och har börjat kolla lite på Vienna stråkar. VSL Solo strings och Chamber strings tycker jag verkar intressanta. Men jag vet inte riktigt om Chamber strings är värt 1500 kr mera? Jag vill kunna använda stråkarna till leads men även till små stråkarr, dock inget stort. Solo strings är ju såklart inriktakt på Solo stråkar, och chamber mer på komp? Om jag inte misstolkat det fel. Men min fråga är nu kan man använda Solo strings till att göra lite små arr också? Även fast den är tänk som solo. Och hur funkar chamber strings om man vill göra små leads av stråkar?

Postat

Native Instruments Komplete 3 är väl kanske det mest prisvärda paket någonsin i den prisklassen. Vet inte om de har kvar erbjudandet om att köpa detta + Kore för endast 14995:-

I det paketet får du hela 14 pluggar och massa bra ljud.

Postat
Native Instruments Komplete 3 är väl kanske det mest prisvärda paket någonsin i den prisklassen. Vet inte om de har kvar erbjudandet om att köpa detta + Kore för endast 14995:-

I det paketet får du hela 14 pluggar och massa bra ljud.

Jo jag har faktiskt kört demo av Komplete 3 också. Visserligen använde jag den väldigt mycket. Men jag var ändå inte riktigt imponerad (ursäkta min negativa anda) Men jag tror jag kommer satsa på att köpa Trilogy så jag får en schyst basplugg. Atmosphere för schysta pads och till viss del lead ljud. Och sen satsa på kontakt 2 för att använda som sampler till framtida köp av samplingar. Och sen någon lätt verison av Vienna stråkarna för att få schysta stråkar. Och sen någon synth, kanske Utlra focus? Eller Legacy kanske? Skulle vara kul om man fick tips om synthpluggar också.

För om jag skaffar detta så tror jag att jag är i hamn efter mina behov. Det ända jag är osäker på just nu är vilken Vienna verison jag ska välja, och vilken mjukvarusynth jag ska införskaffa?

Postat

Jag funderar också på att skaffa Trilogy, eftersom jag behöver en bra basplugg. Någon som kan rekomendera den?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.