tsmalmbe (oregistrerad) Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 (redigerat) Modulerna målade, utan rackskenor (till vänster ser man dessutom bordskivan målad och med högra hålet utskuret): Rackskenorna i bitar: Datamodulen på hjul (hjulen från IKEA): IKEA-dörren (fyndhörnan) som fick sätta livet till..: För att bli dörr till datamodulen: Dörren grundmålad: Redigerat 29 juli 2006 av tsmalmbe
KillwithSkill Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 (redigerat) Snyggt! Med den konsollen/studiobordet kan du göra egna Starwars/Startrek/Space 1999 (Månbas Alfa) filmer 😄 "-Vi är i rymden, mina vänner" som dileva sa Redigerat 29 juli 2006 av KillwithSkill
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 www.jbmusik.se har saker man kan köpa eller låta sig inspireras av. Det borde man ha vetat _innan_ man började.. hmh.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 Med den konsollen/studiobordet kan du göra egna Starwars/Startrek/Space 1999 (Månbas Alfa) filmer Det lät ju inte så skojigt? Jo jag vet att vissa designproblem syns först nu, men ändå!
KillwithSkill Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 (redigerat) Med den konsollen/studiobordet kan du göra egna Starwars/Startrek/Space 1999 (Månbas Alfa) filmer Det lät ju inte så skojigt? Jo jag vet att vissa designproblem syns först nu, men ändå! Ja, det var inte så jag menade, tvärtom. Tycker det ser snyggt ut. 😆 Och att det är mäktigt med konsoller där man har allt på sin plats. å då tykte jag att det lät kul med att du kunde göra rymdfilmer 😎 Försökte vara gubbrolig där hehe 😄😆 Redigerat 29 juli 2006 av KillwithSkill
saverman Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Blir ju riktigt bra det där. Sugen som fan på att börja med mitt eget nu. Blir till att vänta till semestern...
ThomasJ Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Som jag har väntat på detta!😕 Fan vad snyggt det blir. Äre nog lite avis på dig allt!
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 (redigerat) Övre modulen separat: Rackskenorna fastsatta och modulen sitter på hålet: Hela bordet: Nedra modulen: Datormodulen: Come hell or high water (10mm bultar håller fast modulen, främre ändan har 6mm bultar genom bordet och muff i modulen): Redigerat 30 juli 2006 av tsmalmbe
X-enon Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Varför köpa när man kan bygga eget! 🙂 Fast såhär snyggt hade det aldrig blivit om jag hade gjort det, du har verkligen lyckats! 😉 Riktigt bra jobbat! 😄
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 I morgon blir det av att flytta in det. Om det nu ryms in det vill säga...
DrHans Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 I morgon blir det av att flytta in det. Om det nu ryms in det vill säga... Måttar man så passar det! Blir det fler bilder då?
DrHans Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Inte funderat på att runda av hörnen på skivan? Kan bli snyggt!
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Mjah, inga runda hörn - har inte verktyg så jag skulle få det snyggt enligt min standard. Jag lägger en L-list av plast på främre kanten för att få lite bättre finish. Men målningen och finishen lämnar nog en hel del att önska anyway. Mera bilder blir det bara jag sen hinner städa och koppla - uh.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 God bless balanserade kablar. Detta ploppade ut mitt förra rack som en helhet..: Lite kopplat och inrett: Helhetsbild (blomsterhyllan måste tillbaka för katternas skull, ingick inte i originalplanerna): En skärm till, bara jag hinner testa den första, är på kommande. Och högtalarnas fötter. Och städning. Uh. Och instrumenten på nya platser... städande... vilket gissel.
Lilleman Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Det blir kalas fint även om jag tycker det ser lite hemmasnickrat ut... Men det behöver inte alls vara fel... Hur har du tänkt dej med kabeldragning och så, har du någon gång mellan racklådorna och till datorn? Du måste ha kikat lite på argosy... 🙂
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 (redigerat) Argosy hörde jag om först under bygget 😉. De små felena i finishen blir mindre och mindre synliga ju mera crap man hänger upp på bordet. Så jag börjar så småningom vara tillfreds med resultatet. Beställde en skärm till igår, hoppas på att få den nästa vecka eller så. Javisst, högtalarfötterna kommer nog under högtalarna, bara jag skulle hitta 3/8" bult nånstans så jag sku få dom fastsatta... Beklagar bildernas kvalitet, men min telefon tar uslaskitnattbilder. Och eftersom jag har haft stationära maskinen ur bruk, har det inte blivit av att tömma den riktiga kameran. Redigerat 4 augusti 2006 av tsmalmbe
Lee Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 Ursnyggt! Tack för att man fick följa med på resan. 🙂
Lilleman Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 Läste mitt tidigare meddelande och det såg lite neggo ut, det var inte så menat... 😉 Det som jag uppskattar mest med min möbel är att jag slipper allt kablage utanför möbeln. Det är som en låda 220 x 30 x 40cm under själva desken som binder samman utrymmena mellan racken och även har genomföringar tillskärmarna... Det gör att man jag bara har 3-4 kablar till hela möbeln... Inga som helst kablage på golv och så... Det kanske går att göra något liknande i efterhand... 🙂
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 OK, jag förstår kablaget. Det planerades lite dåligt, men det går att göra efteråt. Jag har nu löst det genom att fästa 3 "portar" (tänk er krocketportat i miniatyr) under bordsskivan. Där har jag fört igenom alla kablar från ena sidan till den andra. Ligger man på golvet (vilket inte är helt uteslutet ju) ser man kablarna. Det hade jag tänkt lösa så att jag fäster en 100x15 MDF skiva på ländgen framför dehär krockettportarna, då skulle inte kablarna synas, bara denna "frontskiva" där under. I princip har jag inte en enda kabel liggande på golvet numera. Datorn är i en skild modul på hjul, så där får man vara färdig på lite kablar som måste vara lösare. Men det underlättar upprätthållande och grejande med datorn också.
DrHans Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 OK, jag förstår kablaget. Det planerades lite dåligt, men det går att göra efteråt. Jag har nu löst det genom att fästa 3 "portar" (tänk er krocketportat i miniatyr) under bordsskivan. Där har jag fört igenom alla kablar från ena sidan till den andra. Ligger man på golvet (vilket inte är helt uteslutet ju) ser man kablarna. Det hade jag tänkt lösa så att jag fäster en 100x15 MDF skiva på ländgen framför dehär krockettportarna, då skulle inte kablarna synas, bara denna "frontskiva" där under. I princip har jag inte en enda kabel liggande på golvet numera. Datorn är i en skild modul på hjul, så där får man vara färdig på lite kablar som måste vara lösare. Men det underlättar upprätthållande och grejande med datorn också. Vart riktigt bra det där ju! Fast du får fixa bättre bilder när så många har följt bygget.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Överblick av bordet med innehåll: De nya skärmarna: Sidomodulerna: Datormodulen: Kablaget: Monitorn: Bordsytan med apelsineffekten: Resten:
osiris Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Ser mäkta fint ut... jag hade också byggt om jag hade haft plats! MEN! Du behöver ju en bättre stol för fasikens!
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 MEN! Du behöver ju en bättre stol för fasikens! HAHA! Ja vet du, det ena och det andra har beprövats som sittunderlag. Denna är bäst för min rygg, ger mig mycket svängrum med och utan instrument, och tar lite utrymme. Har dock funderat på en trummis-pall..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.