Thimmie Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Jag röstar för WASP - the idol. Nedan finns en studioinspelning och en liveakustisk inspelning. http://www.youtube.com/watch?v=RRKslONmRC4 http://www.youtube.com/watch?v=5x2qew5iQYM Fler bidrag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Yes håller med om att den är grym. Själv tycker jag att "Another Day" med Dream Theater är den bästa hårdrocksballaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 10 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 10 juli 2006 Yes håller med om att den är grym. Själv tycker jag att "Another Day" med Dream Theater är den bästa hårdrocksballaden. Jag har inte hört den. Den ska jag leta upp! 😎 Kul att du diggar WASP-låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Själv tycker jag att "Another Day" med Dream Theater är den bästa hårdrocksballaden. 😎 Gåshud.............. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 10 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 10 juli 2006 Yes håller med om att den är grym. Själv tycker jag att "Another Day" med Dream Theater är den bästa hårdrocksballaden. Jag har inte hört den. Den ska jag leta upp! 😎 Kul att du diggar WASP-låten. Lyssnat nu! Den var riktig go! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Jag är beredd att hålla med! Hela plattan är sjukt bra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 10 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 10 juli 2006 (redigerat) Jag är beredd att hålla med! Hela plattan är sjukt bra... Den bästa hårdrocksplattan som gjorts tycker jag. Den kom ut när jag var 12 år och då var jag sjukt besatt av plattan. Nu är jag bara besatt... Redigerat 10 juli 2006 av Thimmie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Själv tycker jag att "Another Day" med Dream Theater är den bästa hårdrocksballaden. Gåshud.............. 😎 Yes håller med om att den är grym. Själv tycker jag att "Another Day" med Dream Theater är den bästa hårdrocksballaden. 😎 Jag har inte hört den. Den ska jag leta upp! 🙂 Kul att du diggar WASP-låten. Lyssnat nu! Den var riktig go! 🙂 Yes visst är den. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Jag tycker nog att det är So far away med VII Gates... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Astor Q (oregistrerad) Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Har alltid varit en sucker för Wasted time m. Skid Row Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 (redigerat) Jon Bon Jovi - Santa Fe (Från soundtracket till "Young Guns II") Redigerat 11 juli 2006 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 11 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 11 juli 2006 Jag tycker nog att det är So far away med VII Gates... Hehe... där fick vi nog in trådens reklambidrag. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Eeh, ursäkta... men bästa hårdrocksballaden måste väl ändå vara bästa balladen i allmänhet? Det är liksom där hela hårdrocken egentligen utmärker sig. 😄 Nåja, får man som gamling komma med en del stenkakor? Första är Nazareth's "Love Hurts" (som faktiskt är en fantastisk cover!!! Först inspelad av Everly Brothers!) Andra är Slade's "Everyday" Tredje är Kiss "Beth" Ni kan ju leta bland era vinyl. Jo, vinyl är de där stora svarta skivorna som kräver en spelare som inte frontmatas... äh, glöm det förresten... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 (redigerat) Jag röstar för en lite nyare låt: Iter Impus av Pain of Salvation. Får rysningar varje gång jag hör den. Daniel Gildenlöw är en av de bästa sångarna jag någonsin har hört. När tredje versen kommer in, får jag alltid rysningar. 😲 EDIT: Men solot i studioversionen är mycket bättre. Redigerat 11 juli 2006 av Lynxo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ravioli Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Är Gutter Ballet med Savatage en ballad? Isf den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Queen - Who wants to live forever. hur vacker som helst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 (redigerat) http://www.youtube.com/watch?v=YRdh-YQ9qRg den gillar jag. kanske inte den bästa nånsin 😲 men den är fin. Redigerat 11 juli 2006 av pirateKING Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Carrie såklart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 November Rain - Guns N' Roses 😎 http://www.youtube.com/watch?v=JgumzeKaBH8...november%20rain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Exp. Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Vet inte om Still got the blues är en rockballad men go är den!!! "Another Day" av Dream Theater är också grymt högt rankad!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Tredje är Kiss "Beth" Ska vi prata Kiss så är väl I still love you från Creatures of the night klart mycket bättre - riktigt bra.... (väver in personliga tonårsminnen här 😎🙂 ) Annars är just hårdrocksballader gravt överskattade imo. betänk bara de hemska som Scorpions levererade.... 😛 Men Metallicas Nothin else matters är ju ändå rätt vacker... o sista låten på Dream Theaters Six degrees är hur vacker som helst - fast är det hårdrock o ballad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddie Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Många bra svar här! Fint att så många har så bra smak här på forumet 🙁 Thimmie: WASP - The Idol Brojd: Jon Bon Jovi - Santa Fe Ravioli: Savatage - Gutter Ballet Danny Cort: Europe - Carrie Overkill: Gn'R - November Rain MrPhil: Metallica - Nothing else matters och Mr Rockfords favvo såklart.... 😉 Själv slår jag ett slag för Cinderella - Don't know what you got (til it's gone) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
labero Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Celline Dion - My heart will go on Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Ni har fel allihop 😕Balladen här är tidernas ballad!!!! 😄 Beroende på hur man definierar ballad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Ballad II här är ett alternativ för er som inte klassade föregående visa som ballad 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 "Dying to be loved" med Electric Boys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Astor Q: Vem är inte en sucker för Wasted time? Fin bit, det. 18 and life är ju en goding också, men den kanske inte klassas som en ballad? Annars gillar jag Warrants Heaven och Def Leppards Love bites. November Rain är ju grym, så klart. En annan favorit är Mama I'm coming home med Ozzy. Apropå Ozzy är ju hans duett med Lita Ford, If I close my eyes forever en fin ballad. Däremot har jag aldrig förstått storheten med Carrie. Fill me in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Mama I'm coming home med Ozzy. Den smakar inte strumpa, kanonlåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 bästa balladen. http://www.youtube.com/watch?v=U96u-MHXEaE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 11 juli 2006 Dela Postat 11 juli 2006 Tja... tycker egentligen ballader suger men men; KISS - Beth/Hard Luck Woman Aerosmith - Angel ;är ett par som jag gillar. Kan tolka Stairway to heaven som ballad? Den rockar ju upp sig mot slutet men lär väl i så fall vara den mest spelade balladen antar jag. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.